kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
به دستور رئیس‌جمهور

3 طرح ملی وزارت نفت در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر افتتاح شد

3 طرح ملی وزارت نفت با سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد تومان و‌ اشتغال‌زایی برای 850 نفر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

در سی و چهارمین هفته از بهره‌برداری از طرح‌های ملی سراسر کشور روز پنج‌شنبه 3 طرح ملی وزارت نفت در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر با دستور حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
پتروشیمی‌لردگان، واحد 50 هزار بشکه‌ای فراورش نفت خام در غرب کارون و همچنین مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی 3 طرح ملی در حوزه وزارت نفت بود که با دستور رئیس‌جمهور بهره‌برداری رسمی ‌از آنها در 3 استان کشور آغاز شد.
روحانی در مراسم افتتاح این طرح‌ها طی سخنانی با بیان اینکه هیچ فرد و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ایران را با داشتن جایگاه جغرافیایی عظیمی‌که دارد، نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند، افزود: خیلی‌ها آمدند ایران را از بین ببرند و نتوانستند حالا این‌ها آخری‌هایشان هستند که مدعی بودند و شکست خوردند.
 روحانی با تأکید بر اینکه «ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست بلکه برای منطقه و جهان هم هست»، گفت: ایران به‌خاطر قابلیت‌های بسیار بزرگی که دارد می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و حتی  جهان را در برخی از موارد ارزان‌تر و راحت‌تر تأمین کند.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با‌ اشاره به افتتاح 3 طرح مهم ملی در حوزه وزارت نفت در سه استان کشور، به ارزش 30 هزار میلیارد تومان، گفت: افتتاح‌های امروز بار دیگر نشان داد که اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است و در سایه خوداتکایی و درون‌زایی این موفقیت‌ها به دست آمده و مردم ایران مسیر درست خود را ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر تکنولوژی نباشد، صنعت و تولید محصولات با هزینه بالایی همراه خواهد بود، گفت: خوشبختانه در تکنولوژی داخلی پیشرفت‌های خوبی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم و در زمینه تکنولوژی خارجی نیز دشمنان ما به‌ویژه آمریکایی‌ها نتوانستند مانع از ورود تکنولوژی خارجی ما شوند.
رئیس‌جمهور در طی این مراسم نیز پس از توضیحات وزیر نفت درباره پروژه‌های این وزارتخانه در مسیر تحقق شعار جهش تولید به رهنمودهای مقام معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی‌ اشاره و تأکید کرد که در این ارتباط دستورات لازم را به وزرای مربوطه داده است.
روحانی گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید کردند که در راستای جهش تولید در 3 حوزه خودروسازی، صنعت نفت و نهاده‌های دامی‌باید اقدامات فوری و ضروری انجام شود که در این راستا وزرای «صنعت، معدن و تجارت»، «نفت» و «جهاد کشاورزی» موظف شدند، طرح خود را در اسرع وقت برای تصویب به شورای عالی اقتصاد تهیه و ارائه کنند.
بازکردن پای رژیم صهیونیستی عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود
رئیس‌جمهور همچنین عصر چهارشنبه در تماس تلفنی امیر قطر با وی، اظهار داشت که امیدوارم با تحولات تازه در عرصه روابط بین‌المللی، سیاست‌های خصمانه برخی از کشورهای منطقه تعدیل و شاهد تقویت فرصت گفت‌وگو و رسیدن به تفاهم درون منطقه‌ای باشیم.
روحانی با‌ اشاره به توافقات مقامهای دو کشور در جریان نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در اصفهان افزود: امیدواریم شاهد اجرای همه طرح‌های مورد توافق و شکوفایی روابط دو کشور باشیم.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید با خرد، حکمت، عقلانیت و گفت گوهای صادقانه در درون منطقه بر دیدگاه زورگویی و اتکا به کشورهای خارجی و بیگانه حاکم شویم، گفت: متأسفانه بازکردن پای رژیم صهیونیستی عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود و واقعاً برای ما جای شگفتی است که برخی از همسایگان، امنیت خودشان را در سایه ارتباط با رژیم صهیونیستی جنایتکار می‌دانند که دشمن همه منطقه و کشورهای اسلامی است.
روحانی با بیان اینکه «ما کشورهای منطقه می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌عنوان همسایه و برادر حل و فصل کنیم»، اظهار داشت:‌تردیدی ندارم ماه‌های پیش رو شاهد شرایط بهتری در روابط منطقه‌ای با کمک یکدیگر خواهیم بود.
امیر قطر نیز در این تماس تلفنی روابط ایران و قطر را راهبردی و رو به توسعه خواند و تأکید کرد که اجرای توافقات دو کشور در راستای منافع دو ملت است و قطر همه تلاش خود را برای اجرای این توافقات بکار خواهد گرفت.
«شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» در ادامه به مسایل منطقه‌ای‌ اشاره و اظهار داشت: ما معتقدیم همکاری بین ایران و کشورهای خلیج ‌فارس باید در تمام حوزه‌ها و از جمله درباره امنیت آب‌های منطقه بیش از پیش توسعه یابد و در هر توافقی برای تامین امنیت منطقه، ایران باید یک طرف گفت‌وگو برای رسیدن به توافق باشد.
وی با تأکید بر اینکه همه ما از برخی رفتارهای غیرمسئولانه برخی کشورها در منطقه آسیب‌دیده  و رنج برده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تحولات جدید بین‌المللی، بار دیگر گفت‌و‌گوهای ایران و کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس از سر گرفته شود.