kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

خواندنی از ورزش ایران


 
  *وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد تمام خوابگاه‌ها، محیط‌های سیاحتی، اقامتی و سالن‌های ورزشی تحت امر این وزارتخانه در سراسر کشور، در اختیار قرارگاه پشتیبانی شهید حاج قاسم سلیمانی قرار خواهد گرفت.
*فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) در گزارشی آغاز پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ را از جوانب مختلف بررسی کرد که در این گزارش، از سه تیم ایران، فیلیپین و لبنان به عنوان تیم‌هایی با ذهنیت برنده و بدون باخت نام برد. تیم ملی ایران در این‌ پنجره باید مقابل عربستان و سوریه به میدان برود. تیم ملی بسکتبال ایران در حالی از روز شنبه کار خود در مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ را آغاز می‌کند که با کسب دو برد در این بازی‌ها، می‌تواند صعود خود به این رقابت‌ها را قطعی کند.
*پس از مشکلات و ایرادهای موجود در اعلام آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی توسط فیفا در ماه نوامبر میلادی و در نهایت حذف رده‌بندی این ماه بعد از چند دقیقه، فدراسیون جهانی تغییرات جدید را اعلام کرد که تیم ملی ایران برخلاف پیش‌بینی‌ها در رتبه ۲۹ جهان و دوم آسیا باقی ماند. تیم ملی ایران نسبت به ماه گذشته چهار امتیاز به‌اندوخته‌های خود اضافه کرد و ۱۴۹۶ امتیازی شد اما همچنان پشت سر ونزوئلا و ژاپن قرار گرفت. در این رده‌بندی، بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس، پرتغال، اسپانیا، آرژانتین، اروگوئه، مکزیک و ایتالیا ۱۰ تیم برتر جهان هستند. همچنین تیم ملی کلمبیا با پنج پله سقوط در جایگاه پانزدهم جای گرفت. در رده‌بندی آسیایی نیز، ژاپن، ایران، کره‌جنوبی، استرالیا و قطر پنج تیم برتر قاره کهن هستند و تغییر به خصوصی به وجود نیامده است.
*وزیر ورزش و جوانان با سفیر ایران در ژاپن، جهت هماهنگی هر چه بیش‌تر برای حضور مقتدرانه کاروان ورزشی کشورمان در المپیک ٢٠٢٠ توکیو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
*قضاوت مرحله مقدماتی مسابقات آنلاین قهرمانی جهان پومسه ۲۰۲۰، روز گذشته به پایان رسید و نمایندگان ایران موفق شدند به مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کنند.
*پاکدامن ملی‌پوش شمشیربازی سابر گفت: کرونا باعث شد استراحتی داشته باشیم اما باید از فرصت باقی مانده بهترین استفاده را ببریم تا نماینده شایسته‌ای در المپیک باشیم.