kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

کرونا کارتن‌خوابی در اتحادیه اروپا را70 درصد افزایش داد

پارلمان اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد به دنبال همه گیری ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، بیش از 70 درصد به بی‌خانمان‌های عضو این اتحادیه اضافه شده است. شمار تلفات کرونا در آلمان و انگلیس نیز رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.


  سرویس خارجی-

داده‌های وبگاه «ورلد امتر» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا عصر دیروز از مرز 60 میلیون و 240 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 418 هزار نفر رسید. بر اساس داده‌های این مرکز میزان شیوع و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در اروپا و آمریکا وضعیب «بسیار بحرانی» پیدا کرده است. همزمان پارلمان اروپا نیز روز سه شنبه با صدور قطعنامه‌ای هشدار داده به دنبال همه گیری این ویروسف تعداد بی‌خانمان‌ها در این اتحادیه به بیش از 700 هزار نفر رسیده است که افزایشی ۷۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد. این قطعنامه که با ۶۴۷ رای موافق و ۱۳ رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع، به تصویب رسیده خواستار پایان معضل بی‌خانمان‌ها در این اتحادیه تا سال ۲۰۳۰ شده است.
بر اساس متن این قطعنامه، اعضای پارلمان اروپا به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که در پی بحرانی که
همه گیری ویروس کرونا ایجاد کرده تعداد افرادی که در شرایط نامناسب و بدون سرپناه قرار خواهند گرفت افزایش خواهد یافت. علاوه‌بر آن، از کمیسیون اروپا و اعضای اتحادیه اروپا نیز خواسته شده تا تلاش‌ها برای کمک به کسانی که بی‌خانمان هستند افزایش داده شود.
افزایش ناگهانی مرگ و میر‌ها در آلمان و انگلیس
همزمان گزارش‌ها از رکوردزنی دوباره مرگ و میرهای روزانه ناشی از کرونا در انگلیس و آلمان خبر می‌دهند. انگلیس طی پنج ماه اخیر، روز سه‌شنبه با بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه شد و طبق آخرین آمار ۶۰۸ نفر طی یک روز ازکرونا جان باختند. به نوشته روزنامه «هافینگتن پست» با احتساب این آمار انگلیس با ۵۵ هزار و 838 تن فوتی در جایگاه پنجم در جهان ایستاده است. این آمار از ۱۲ مه (سه شنبه ۲۳ اردیبهشت)  به این سو بالترین رقم محسوب می‌شود. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده دوره چهار هفته‌ای محدودیت‌های سراسری در انگلیس برای مقابله با شیوع کرونا، بعد از خاتمه دیگر تمدید نخواهد شد و اعمال محدودیت‌های محلی جایگزین آن می‌شود. انگلیس اولین کشور در اروپاست که رکورد بیش از ۵۰ هزار کشته را  ثبت کرده است. جمعیت انگلیس حدود 68 میلیون نفر است.
انستیتو «رابرت کخ» آلمان نیز از حدود ۴۱۰ مرگ کرونایی تنها در روز سه شنبه خبر داده که از زمان شیوع کرونا بی‌سابقه بوده است. پیش از این بیشترین آمار مرگ‌های کرونایی روزانه در آلمان مربوط به اواسط آوریل(فروردین ) با 315 مرگ در اثر این بیماری بوده است. آلمان حدود 83 میلیون نفر جمعیت دارد.
قرار است صدر اعظم آلمان با مقامات ایالتی در این کشور درباره چگونگی روند مبارزه با بحران کرونا مشاوره کند. انتظار می‌رود که درباره تمدید محدودیت‌ها برای مهار کرونا تصمیم گیری شود. بر اساس جدیدترین آمارها، تا به حال در آلمان 962 هزار و 906 نفر به کرونا مبتلا شده و 14 هزار و 965 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. قبل از تصمیم گیری درباره چگونگی روند مبارزه با بحران کرونا بسیاری از مقامات آلمانی درباره کاهش محدودیت‌ها هشدار داده و خواستار تداوم محدودیت‌های سختگیرانه در دوران کریسمس شده‌اند.
جامعه بیمارستانی در ایالت بایرن هم از وخامت اوضاع کلینیک‌ها در این ایالت بزرگ آلمان خبر داده و اعلام کرده که اولین کلینیک‌ها به مرزهای ظرفیت خود نزدیک شده‌اند. نتایج یک نظرسنجی هم نشان می‌دهد که با توجه به آمار مبتلایان بالا در آلمان اکثر شهروندان آلمانی اعمال محدودیت‌ها در کریسمس را درست ارزیابی می‌کنند. همچنین آمارها نشان می‌دهد که موج دوم کرونا تا حد زیادی مشکلات اقتصادی صنعت ریلی در آلمان را افزایش داده است.
بر این اساس، قطارهای راه دور در حال حاضر به طور متوسط تنها 20 درصد و قطارهای منطقه‌ای 55 تا 60 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت ریلی در سال جاری میلادی یک رکورد ضرر 5.6 میلیارد یورویی داشته است.
رکورد زنی در آمریکا
از آمریکا نیز خبر می‌رسد شمار بیماران کرونایی که در بیمارستان‌های آمریکا بستری شده‌اند به بیشترین میزان خود از زمان شیوع ویروس کرونا رسیده است. بر اساس گزارش سی ان ان در حال حاضر 88080 نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند.
این تعداد بیشترین آمار بستری شدگان در بیمارستان از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا محسوب می‌شود. بر اساس این گزارش، در گوشه و کنار آمریکا انرژی پرسنل درمانی در حال تحلیل رفتن است و ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه نیز در حال تکمیل هستند.
بر اساس آمارهای رسمی تاکنون نزدیک به 13 میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به 266 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.