kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

اعلام آمادگی سودان برای جلوگیری از ارسال سلاح به باریکه غزه!

فرماندهان سودانی طی دیدار با یک هیئت اعزامی صهیونیست در خارطوم، اعلام کردند که می‌توانند جلوی ارسال سلاح به گروه‌های مقاومت حاضر در نوار غزه را بگیرند.

دولت انتقالی سودان، که اخیرا از عادی ‌سازی روابطش با رژیم صهیونیستی خبرداده و با این اقدام خود، خیانت بزرگی به آرمان فلسطین کرده است، اکنون برای اثبات سر سپردگی هر چه بیشتر خود به آمریکا و اسرائیل‌، قصد دارد در اعمال فشار بر مردم مظلوم غزه‌، مشارکت کند. در این راستا، یک هیئت نظامی اعزامی رژیم صهیونیستی، هفته جاری به خارطوم پایتخت سودان، با مسئولان نظامی این کشور دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که این هیئت، مذاکرات چند ساعته‌ای با مسئولان نظامی سودان داشته است، ولی «عبدالفتاح البرهان» رئیس‌«شورای حاکمیت» و فرمانده کل نیروهای مسلح سودان، در این نشست حضور نداشته است. به گفته این منابع، گزارش این دیدار در اختیار البرهان قرار گرفت و مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد، «همکاری نظامی در مبارزه با تروریسم به صورت کلی» بوده است. این منابع همچنین خبر دادند که منظور هیئت اسرائیلی و فرماندهان سودانی از مبارزه با تروریسم، «همکاری اطلاعاتی برای جلوگیری از ارسال سلاح به نوار غزه و در نتیجه، تأمین امنیت دروازه آفریقا» بوده است. در واقع صهیونیست‌ها با کمک فرماندهان سودانی، قصد دارند مانع از ارسال سلاح به گروه‌های مقاومت حاضر در نوار غزه شوند.
رادیو ارتش اسرائیل هم خبر داد که این سفر، مقدمه‌ای برای سفر یک هیئت بزرگ‌تر اسرائیلی است که طی هفته‌های آتی برای بررسی توافقنامه‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی، اقتصادی و آبیاری، عازم خارطوم خواهد شد. این سفر در حالی صورت گرفته، که دولت کنونی سودان نتوانسته است، مطالبات اقتصادی و مدنی شهروندان این کشور را برآورده کند و گرانی و تورم بی‌سابقه‌ای بر این کشور سایه افکنده است.