kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳

کیهان و خوانندگان


 
  33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* وزارت خارجه روسیه از مرحوم ولید معلم وزیر خارجه سوریه به عنوان دوستی قابل اعتماد و وفادار نام برد. بیش از 10 سال سفیر سوریه در سازمان ملل بود ولی خلق و خوی او مثل برخی‌ها عوض نشد و از پاپ کاتولیک‌تر نگردید و هرگز تعصب ناسیونالیستی را از دست نداد، در کنار بشاراسد ماند و در خدمت میهنش پای کار ایستاد.... روحش شاد.
0049----0911
* وقتی نگاه دولت به خارج باشد نتیجه آن می‌شود که دولتمردان در حال حاضر پا در هوا و بلاتکلیف مانده‌اند که در آمریکا سرانجام کدام‌یک از دو نامزد مدعی پیروزی به صندلی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد. در این بین چه بر سر مردم می‌آید برای آنان مهم نیست.
0049---0911
* شکست و انزوای تدریجی آمریکا با ابزار تحریم واقعیتی است که باید در مورد آن تحلیل‌های زیادی صورت بگیرد. بنده که خیلی سیاسی نیستم متوجه افول تدریجی آمریکا شده‌ام.
0049---0911
* واژه جنگ اقتصادی بهانه‌ای شده که آقای رئیس جمهور تمام بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌های خود را پشت این واژه پنهان سازد. خداوند مدت باقی‌مانده از عمر این دولت را به خیر کند.
9961----0902
* با توجه به اینکه دولت علی‌رغم همه شعارهای زیبا یک کارنامه موفقی ندارد در این ماه‌های پایانی پرخسارت خود به دنبال التهاب‌آفرینی است و حاضر به هیچگونه تعامل با دو قوه دیگر نیست. لذا در حالی که با مصوبه مجلس در مورد کمک معیشتی مردم به بهانه منبع درآمد مخالفت کرد. امروز (99/8/28)
رئیس‌جمهور اعلام کرد می‌خواهد به هر نفر صد هزار تومان کمک معیشتی در نظر بگیرد! مجلس و قوه‌ قضائیه باید بیشتر مراقب رفتار این روزهای دولت باشند.
سید طباطبائی
* دولت به جای حل مشکلات اساسی کشور مانند گرانی، تورم و بیکاری به عمد موضوع دوقطبی بایدن و ترامپ را مسئله اول کشور کرده است. خنده‌دار اینکه آقای رئیس‌جمهور خودشان با مصاحبه‌ حاشیه درست می‌کنند سپس به دیگران توصیه می‌کنند وارد حاشیه نشوند.
0594----0912
* وقتی قرار شد در دولت نهم به مردم یارانه بدهند و 45500 تصویب شد، گفتند گداپروری! ولی حالا که خودشان اجرا می‌کنند و می‌خواهند صد هزار تومان از مال خود ملت بدهند با افتخار اعلام می‌کنند گویا از جیب مبارکشان و مازاد نجومی‌هاست که می‌خواهند بدهند؟! یک بام و دو هوا یعنی این؟!
بیش از 10 سال از یارانه 45500 تومان می‌گذرد ارزش آن الان با این همه تدبیر و امید دولت با افزایش‌های 300-400 درصدی قیمت‌ها چقدر است؟!
احمدزاده
* علی‌رغم توصیه همه دلسوزان به دولت تدبیر برای عدم مذاکره با شیطان و تجربه 7 ساله خود در بی‌اعتمادی و بی‌عقلی برای مذاکره با آمریکایی‌های بدقول و جنایتکار، متاسفانه در ماه‌های پایانی عمر خود اصرار به مذاکره با شیطان دارد تا به اصطلاح همه تحریم‌ها را بردارد در حالی که 5 سال قبل قرار بود بالمره همه تحریم‌ها را بردارند! به راستی شیطان بزرگ چه چیزی دارد که بدهد و دولت تدبیر در عوض چه چیزی می‌خواهد بدهد؟! فأین تذهبون؟!
بیگی
* اگر آقای رئیس‌جمهور و دولت ایشان کار می‌کنند چرا اثری از کار آنان بر سر سفره ملت دیده نمی‌شود و برعکس سفره مردم هر روز کوچک‌تر شده است؟
2270----0902
* نبود نظام رتبه‌بندی براساس معیارهای کمی و شفاف موجب شده در بهترین حالت مسئولین بالای دانشگاه علوم پزشکی مدیران و معاونین زیرمجموعه خود را از بین دوستان خود انتخاب کنند که به هر حال شائبه باندبازی در آن وجود دارد.
1724----0910
* این شیوه خصوصی‌سازی که به بهانه اصل 44 قانون اساسی انجام گرفته و می‌گیرد بیشتر به غارت بیت‌المال و نابودی اقتصاد کشور انجامیده است. باید گفت به جای خصوصی‌سازی اختصاصی‌سازی شده است.
6759----0912
* حل مشکلات اقتصادی کشور امکان‌پذیر نیست مگر اینکه کل کارخانه‌ها و شرکت‌های واگذار شده دولتی به بخش خصوصی سفار‌ش‌شده باید مجدداً به دولت برگردد و در صورت صلاحدید طی مزایده واگذار شود نه با دستور به پسرعمه و پسرخاله. و مطلب دوم قاچاقی است که صورت می‌گیرد و بازار تولید داخلی را به چالش می‌کشد.
6759---0912
* ضمن تشکر از دستگاه قضایی در برخورد با مفسدین دانه‌درشت اقتصادی و جلب رضایت حق و مردم، لازم است همین برخورد را هم با اراذل و اوباش و ناامن‌کنندگان معابر و جاده‌ها داشته باشید تا شاهد امنیت صد ‌در‌صدی شهروندان باشیم. باید این افراد را در ملأ عام رسوا و حکم الهی برایشان جاری و با صورت باز گردانده شوند.
6169---0915 جمعی از هیئت مذهبی بالا خیابان مشهد مقدس
* از دستگاه‌های اجرایی تقاضا می‌کنم صنایع نساجی و صنایع الکتریکی رشت را که به صورت رایگان واگذار شده‌اند را هر چه زودتر دوباره راه‌اندازی کنند، بسیاری از مراکز تولیدی شاخه‌ای با این صنایع ارتباط دارند و اگر این‌ها راه بیفتند بخش عمده‌ای از مشکلات گیلان برطرف خواهد شد.
3425---0911
* تحریم‌های آمریکا علیه ایران بهانه‌ای شده که دولت سوء‌مدیریت و ناکارآمدی‌های خود را در پوشش آن توجیه کند. اگر این تحریم‌ها نبودند امثال آقای نوبخت چه می‌خواستند بکنند؟
2274---0921
* با توجه به درآمدهای میلیاردی مدارس غیرانتفاعی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های علمی آزاد چرا معافیت‌های مالیاتی آنها حذف نمی‌شود؟!
5255---0915
* اگر دولت راست می‌گوید که در مبارزه با فساد اقتصادی جدی است، فقط به اداره دارایی، قسمت انحصار وراثت مراجعه کند و ببینند چه خبر است؟! ده‌ها میلیارد را با صد میلیون جابه‌جا می‌کنند.
0345---33
* این چه وضعی است که نمی‌توانند برای چند روز متوالی قیمت اجناس و کالاها را ثابت نگه دارند. بازنشسته‌هایی که مقداری به حقوقشان اضافه شد با این گرانی‌های سرسام‌آور اصلا احساس خوشحالی نکردند.
9219---0903
* چرا بیشتر کالاها و خودروهای وارداتی باید اول به تهران ارسال شوند بعد از تهران به سراسر کشور توزیع شود؟! این امر باعث اتلاف وقت و انرژی و افزایش هزینه‌ حمل و نقل، مصرف سوخت و .... می‌گردد. بهتر نیست از بندر به طور مستقیم توزیع شود؟!
 یک هموطن
* نانوایی‌ها که با سختی و مشقت در طول سال و به ویژه در ایام کرونایی، بیشتر از 16 ساعت فعالیت می‌کنند نیازمند توجه بیشتر در عرصه‌های تامین کمک معیشتی و بیمه‌های تامین اجتماعی و... هستند. مردم عزیز قدردان زحمات این عزیزان پرتلاش هستند و ان ‌شاءالله مسئولان نیز به سهم خود حمایت‌های لازم را انجام دهند.
 8949---0912