kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

افزایش فشارها به حزب‌الله از سوی آمریکا همزمان با بازگشت سعد حریری به قدرت !

همزمان با مأموریت دو باره «سعد حریری» برای تشکیل دولت در لبنان، آمریکا به رهبری وزارت خارجه‌اش به فشارهای فزاینده خود بر حزب‌الله ادامه می‌دهد.

«سعد حریری» سیاستمدار غربگرای لبنانی، که مواضع او در مخالفت با جریان مقاومت لبنان، شناخته شده است، برای سومین بار در طول ریاست جمهوری
«میشل عون»، مأمور تشکیل دولت جدید و حل مشکلات کشور شد. مهر سال گذشته، زمانی که مردم لبنان در اعتراض به وضع بد اقتصادی کشورشان، به خیابان‌ها آمده بودند، حریری نخست‌وزیر بود و مسئول بخشی از مشکلات دانسته می‌شد. او در پی اعتراضات استعفا داد و در ماه‌های پس از آن، تأکید داشت که قصد بازگشت به سیاست را ندارد، اما او بازگشت! همزمان با مأموریت جدید حریری، آمریکا به فشارهای فزاینده خود علیه جریان مقاومت لبنان ادامه می‌دهد.  «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، از اقدام دو کشور گوآتمالا و استونی علیه حزب‌الله لبنان استقبال کرد. گوآتمالا روز جمعه اعلام کرد که حزب‌الله لبنان و تمامی جریان‌های وابسته به آن را در فهرست تروریستی قرار‌داده است. استونی نیز ورود اعضای حزب‌الله به خاک خود را منع کرده است. همچنین یک منبع امنیتی در سودان اعلام کرد، خارطوم برخی از گروه‌ها، از جمله حزب‌الله لبنان را در فهرست تروریستی قرار خواهد داد.