kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

بنیاد مستضعفان ۱۵ میلیارد تومان به بهزیستی چابهار کمک کرد

دبیر شورای هماهنگی واحدهای استانی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: این بنیاد ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات به مددجویان بهزیستی شهرستان‌های چابهار و قصرقند با هدف برطرف کردن نیازهای اولیه این قشر از جامعه اهدا کرد.



آرشام هنرکار‌، ‌در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات شامل ۴۰۵ دستگاه ویلچر معمولی، ۱۰ دستگاه ویلچر برقی، ۷۹۰ دستگاه کولر گازی، ۹۰۰ دستگاه یخچال، ۷۲۰ تخته فرش، یکهزار و ۲۰ دستگاه اجاق گاز و ۲۰۰ دستگاه چرخ خیاطی بوده که همه اقلام از تولیدات داخلی تامین شده و به صورت نمادین به ۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی منطقه توزیع شده است.
وی بیان کرد: همچنین کمک نقدی ۵۰۰ هزار تومانی به همه خانوارهای پشت نوبتی حمایت بهزیستی شهرستان‌های چابهار و قصرقند شامل ۷۴۰ خانوار پرداخت شد.
دبیر شورای هماهنگی واحدهای استانی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته به مددجویان بهزیستی شهرستان‌های چابهار و قصرقند به منظور کمک به اتمام ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی این مددجویان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در زهک و قصرقند سیستان و بلوچستان به طور ویژه فعالیت دارد، اظهار داشت: این دو شهرستان به عنوان پایلوت‌های پیشرفت و آبادانی بنیاد در نظر گرفته‌اند.
هنرکار ‌گفت: در سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به چابهار و در پی بازدید انجام شده از حاشیه شهر چابهار مبالغی جهت رفع برخی نیازهای مردم محروم ساکن این مناطق از جمله احداث مدرسه و مراکز بهداشت در نظر گرفته شد.