kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

رادیو «وحدت» کار خود را آغاز کرد(اخبار ادبی و هنری)

آئین آغاز به کار رسمی ‌رادیو «وحدت» صبح روز دوشنبه 28 مهر همزمان با فرارسیدن ماه ربیع‌الاول با شعار «همدلی امت رسول‌الله» با حضور تنی چند از مسئولان ار‌شد سازمان صداوسیما، مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو در جام‌جم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کیهان، دراین مراسم حجت‌الاسلام دکتر شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم‌مقام صداوسیما، علی بخشی‌زاده معاون جدید صدای جمهوری اسلامی  و تنی چند از مدیران و مسئولان شبکه‌های رادیویی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام شهریاری دراین مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان صداوسیما در راه‌اندازی چنین رسانه‌ای گفت: رادیو «وحدت» گفتمان دستیابی به امت  واحده را که دستیابی به تمدن اسلامی است‌ ترویج کند.
دبیر مجمع تقریب مذاهب همچنین با استناد به آیه 103 سوره آل‌عمران اظهار داشت: در این آیه از سنت پیامبر اکرم(ص) که خدا برای امت اسلامی ‌ترسیم کرده است به‌عنوان ریسمان الهی یادشده و اگر ما از زیر چتر پیامبر(ص) خارج شویم تکلیف خود را ناتمام گذا‌شته‌ایم.
حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم قائم‌مقام رسانه ملی در این آئین با بیان اینکه درطول تاریخ اسلام ضربه‌های زیادی در تفرقه‌افکنی و دوگانگی از سوی دشمنان به جوامع زده شده است حضور رادیو «وحدت» را در جمع رسانه‌های شنیداری امری ضروری دانست و گفت: رادیو «وحدت» ندای وحدت وپرچم‌دار امت اسلامی خواهد بود.
وی همچنین افزود: با راه‌اندازی رادیو «وحدت» می‌توانیم بسیاری از بحث‌های تئوری و نظری و موضوعاتی را که شبهاتی را ایجاد می‌کند با حضور کارشناسان محترم پاسخ دهیم.
علی بخشی‌زاده نیز دراین مراسم با بیان اینکه در سازمان صداوسیما رادیو یک رسانه جریان‌ساز است و وقتی یک حرکتی آغاز می‌شود همه اهالی رسانه ملی پای کار می‌آیند افزود: رادیو با سرعت و چالاکی موضوعات مختلف را در دستور کار خود قرار داده و به‌صورت آنی و عملیاتی نگاه خواهد کرد.
معاون صدای رسانه ملی همچنین گفت: در همین راستا رادیو «وحدت» به‌صورت اختصاصی، با ریتم تند، موسیقی متناسب و استفاده از کار‌شناسان خبره در رسانه ملی شکل گرفته است.
گفتنی است، شبکه رادیویی «وحدت» از طریق موج اف‌ام ردیف 95/5  مگاهرتز قابل شنیدن است.