kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶

فلسطینی‌ها هیئت اماراتی را از قدس اخراج کردند

اعضای یک هیئت اماراتی که در پی علنی‌شدن عادی‌‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، به بیت‌المقدس سفر کرده و برای بازدید به مسجد «قبه الصخره» رفته بودند، توسط فلسطینی‌ها، از این مسجد اخراج شدند.

یک هیئت سیاسی سه نفره اماراتی دیروز تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی، وارد حریم مسجدالاقصی شد، اما اعضای این هیئت بلا فاصله با واکنش ساکنان قدس، ناگزیر شدند محل را ترک کنند. بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از این اتفاق منتشر شده است، اعضای این هیئت در حالی که با فراغ بال در حال گرفتن عکس یادگاری از داخل مسجد قبه الصخره بودند، با واکنش قاطع یک فلسطینی حاضر در این مسجد مواجه و ناگزیر به خروج از آن شدند.
در این فیلم، یکی از اعضای هیئت اماراتی، که قصد داشت با این فلسطینی‌ همکلام شود، با واکنش تند او مواجه شد. فرد فلسطینی به صراحت به او گفت:« با من حرف نزن.. بزدل‌هایی مثل شما که اهل سازش هستید، اجازه صحبت با من را ندارید. » وی سپس آنها را به بیرون از مسجد قبّه الصخره هدایت کرد و از اماراتی‌ها خواست که از این محل دور شوند و از خداوند نیز خواست ریشه سازش‌کاران را برکند.
چیزی نگذشت که حاضران در مسجد قبه الصخره تصاویر اخراج این هیئت اماراتی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که با استقبال کاربران این شبکه‌ها همراه شد و با هشتگ «التطبیع_خیانة» (عادی‌‌سازی خیانت است) دست به دست چرخید.
قبه الصخره، نام مسجدی در محدوده حرم شریف شهر بیت‌المقدس است که در میان حصار سلیمان و در کنار مسجدالاقصی قرار دارد و بخشی از آن محسوب می‌شود.
توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار‌، ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» اعلام شد و پس از آن، بحرین نیز به این غائله پیوست و وزیران خارجه دو کشور ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید، به طور رسمی توافق سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کرده‌اند.