kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
معاون استاندار کرمانشاه:

قوانین و مقررات باید به نفع کولبران اصلاح شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با ‌اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا تخفیف‌ها و تشویق‌های زیادی برای مرزنشینان خود در نظر می‌گیرند گفت: ما هم باید در اصلاح قوانین و مقررات برای کولبران به صورت جدی کار کنیم.

هدایت حاتمی افزود: با این امتیازات به تدریج درآمد مردم را افزایش می‌دهیم و کولبری را حذف و به جای آن تجارت مرزی را به صورت مدرن جایگزین آن می‌کنیم و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه سران سه قوه درباره آن تصمیم بگیرند.
وی وجود این شیوه از کولبری را برای امنیت کشور بسیار زیان‌آور دانست و ادامه داد: برای رفع این خطر باید به سمت راهکارهایی برای افزایش درآمد مردم آن مناطق حرکت کنیم چون وقتی مرزنشینان جیب پرپولی داشته باشند بعد از مدتی خود آنها به سمت فعالیت‌های اقتصادی، تولید و برندسازی حرکت می‌کنند.
حاتمی اظهار داشت: ما هم می‌توانیم با ایجاد کارگاه‌هایی در مناطق مرزی و وارد کردن مواد اولیه،‌ اشتغال پایدار ایجاد کرده و به تدریج کولبری را حذف و تجارت مدرن را جایگزین آن کنیم.
حاتمی در پایان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ضرب‌الاجلی ۲۰ طرح را معرفی و بنیاد برکت هم با مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌تواند ۲۰ کارگاه کوچک را در مناطق مرزی استان ایجاد کند.