kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

کشف بیش‌از یک تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک هزار و 751 کیلو و 977 گرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی در شهرستان‌های سراوان و سیب و سوران خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ احمد طاهری، اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان و سیب و سوران با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال دومحموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی گفت: در این رابطه عصر روز یکشنبه مأموران انتظامی سراوان در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با دو دستگاه وانت تویوتا، در حال جا به جایی محموله مواد مخدر در حوالی منطقه «گشت» این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
وی بیان کرد: قاچاقچیان که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
وی تصریح کرد: در این عملیات و با اقدام به موقع ماموران دو نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودروهای آنها یک هزار و ۷۵۱ کیلو و ۹۷۷ گرم تریاک به همراه سه قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی به دست آمد.