kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

۳۸ دانشجوی دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: نتیجه آزمایش کرونای ۲۳ دانشجوی دختر و ۱۵ دانشجوی پسر ساکن خوابگاه‌های این دانشکده مثبت شده است.

محسن عظیمی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در خوابگاه دخترانه غزالی و پسرانه فرهنگیان خیام به‌ترتیب ۹۵ و ۴۱ نفر ساکن موقت و دائم هستند و اولین آزمایش مثبت کرونای این دانشجویان چهارشنبه هفته گذشته در خوابگاه پسران گزارش شد که با غربالگری تمامی دانشجویان ساکن خوابگاه از آنان آزمایش گرفته شد و دانشجویان بومی‌هم به‌صورت تلفنی غربالگری و رصد شدند.
وی ادامه داد: در نخستین مرحله شیوع کرونا در خوابگاه‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی نیشابور نتیجه آزمایش چهار دانشجوی دختر و سه دانشجوی پسر مثبت اعلام شد که شرایط قرنطینه ایجاد شد و در حال حاضر نیز تمامی مبتلایان به کرونا در خوابگاه قرنطینه هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: حال عمومی تمامی دانشجویانِ مبتلا به کرونا خوب است و نیازمند بستری نیستند و سایر دانشجویان نیز مرخص شده‌اند و در حال حاضر دوره‌های کارآموزی تعطیل شده است.
عظیمی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر نیشابور از نظر شیوع کرونا در وضعیت فوق بحرانی قرار دارد و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است.