kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

خواندنی از ورزش ایران



*پس از مهلت یک ماهه دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی جودو برای سازش، این فرصت یک ماهه روز شنبه به پایان رسید. چندی قبل قضات دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در نهایت پس از استماع اظهارات شهود و وکلای دو طرف، به فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی جودو یک ماه فرصت داد تا به تفاهم برسند، در غیر این‌صورت دادگاه CAS پس از یک ماه رای خود را درخصوص این پرونده اعلام خواهد کرد.
*هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد تاریخ برگزاری کنگره انتخاباتی وزنه برداری تصمیم گرفت. براین اساس کنگره انتخابی ۲۴ تا ۲۷ مارس ۲۰۲۱ (۴تا ۷ فروردین ۱۴۰۰) در لوزان سوییس یا استانبول ترکیه برگزار می‌شود تا تکلیف رئیس‌جدید و اعضای هیئت اجرایی مشخص شود.
* مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی اعلام کرد که بر اساس توافق دو طرفه، اجرای پروتکل سلامت لیگ‌های فوتبال ایران در فصل جدید، همانند فصل گذشته بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود.
*حامد امیری دوومیدانی کار پارالمپیکی در پرتاب نیزه گفت: تاکنون سه بار به بیماری کرونا مبتلا شدم که با کمک ورزش توانستم آن را به زانو درآورم. خوشبختانه شرایط ریه‌ام به حالت قبل برگشته و با آمپول‌های تقویتی که زدم الان خیلی بهتر شده‌ام. به طوری که در اولین روز تمرینات خود ۵۷ پرتاب داشتم. البته این تعداد برای من خیلی کم است و من باید پرتاب‌های خود را در طول روز به ۲۰۰ پرتاب برسانم.
* آزمایش کرونای حمید سوریان نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی و دارنده شش مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک مثبت و وی راهی قرنطینه شد. شرایط عمومی حمید سوریان هم اکنون خوب است و باید تحت نظر پزشکان دوره درمانی خود را طی کند.
*رسانه‌های عربستانی خبر دادند که استیناف خواهی النصر عربستان درخصوص پرونده پرسپولیس، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شده است.