kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
کشتی‌آرای:

حباب قیمت سکه افزایش یافته است

نایب ‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر از افزایش حباب قیمتی سکه خبر داد.



محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز گذشته اظهار داشت:‌ قیمت‌هایی که برای انواع سکه و طلا به ثبت رسیده بی‌سابقه است و حتی با اونس دو هزار دلاری هم این قیمت‌ها را در بازار نداشتیم.
وی با تأکید براینکه افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از افزایش چشم‌گیر قیمت ارز است، افزود: تمام قیمت‌های طلا و سکه بر اساس دلار آزاد محاسبه می‌شود و اگر با دلار نیمایی و. .. محاسبه شود طلا و سکه از کشور قاچاق می‌شود. نایب ‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه نسبت تقاضا در بازار سکه بیشتر از عرضه است، گفت: همین موضوع موجب افزایش حباب سکه شده است به‌گونه‌ای که هم اکنون حباب سکه طرح جدید یک میلیون و 100 هزار تومان، حباب نیم سکه بهار حدود 600 هزار تومان و حباب ربع سکه حدود 400 هزار تومان است.
کشتی آرای تأکید کرد: قیمت طلا در بازار حباب ندارد ضمن اینکه تقاضای موجود در بازار سکه بیشتر از سمت افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری دارند و در بازار مصنوعات طلا هیچ تقاضایی وجود ندارد و کاملاًً در رکود است.
وی افزود: دیروز قیمت سکه  تمام‌بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و800 هزار تومان و طرح قدیم 13 میلیون و 300 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی چهار میلیون و 500 هزار تومان و سکه گرمی ‌دو میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
همچنین قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌ میلیون و 294 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک ‌میلیون و 723 هزار تومان و هر مثقال طلا پنج میلیون و 605 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.