kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
تقابل نماینده ایران و پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان

تلاش پرسپولیس برای رسیدن به نیمه نهایی آسیا /گل محمدی: انگیزه ما برای بازی امروز چندین برابر است

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز با انجام دو بازی در منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود. در نخستین بازی امروز تیم‌های النصر عربستان و الاهلی عربستان از ساعت 17:10 با هم دیدار می‌کنند و در بازی دوم تیم‌های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان از ساعت 21:15 به مصاف یکدیگر می‌روند.



سرویس ورزشی-

پرسپولیس امیدوار است در ادامه روند موفقیت‌آمیز تیمش، طلسم عدم پیروزی برابر پاختاکور را بشکند و صعودی شیرین را تجربه کند. پرسپولیس تاکنون دو بار برابر پاختاکور قرار گرفته که نتوانسته به پیروزی مقابل این حریف دست یابد.
شاگردان یحیی گل محمدی بعد از صعودی درخشان از مرحله گروهی، با یک نمایش موفق برابر السد توانستند مدعی اصلی این فصل در منطقه غرب را شکست دهند. اکنون با قرعه مشخص شده، سرخپوشان در مرحله یک چهارم برابر پاختاکور ازبکستان قرار خواهند گرفت. تیمی که تاکنون در این فصل توانسته مقابل دو تیم ایرانی شرایط خوبی را پشت سر گذاشته است. این تیم ازبکستانی در مرحله گروهی با شهرخودرو در یک گروه حضور داشت و در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم به برتری دست یافت. شش امتیازی که سهم زیادی برای صدرنشینی آنها با 10 امتیاز در گروه دوم داشت. این تیم مقابل شهرخودرو در دو بازی رفت و برگشت 4 گل به ثمر رساند که سرزود آزاموف، ایگور سرگئیف (2 گل) و جلال الدین ماشاریپوف زننده گل‌های تیم بودند. برابر استقلال نیز این تیم موفق به برد 2-1 شد که کران و ارن دردیوک زننده گل‌های این تیم بودند.
پرسپولیس اما در شرایطی امروز مقابل این تیم قرار خواهد گرفت که از دست دادن امتیازات در فصل گذشته مقابل این حریف، سهم زیادی در حذف شاگردان برانکو ایوانکوویچ داشت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ ابتدا در تهران و استادیوم آزادی مقابل این تیم به تساوی یک- یک رسیدند که ماریو بودیمیر گل پرسپولیس را زد و مارات بیکمائف نیز گل حریف را به نام خود کرد. در ازبکستان اما پاختاکور در لحظات پایانی موفق شد با گلی که ایگور سرگیف به ثمر رساند سه امتیاز را از آن خود کند و حذف نائب قهرمان فصل گذشته را قطعی کند.
اکنون این دو تیم در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر تقابل خواهند داشت. یحیی گل محمدی با اعتمادبنفسی که شاگردانش بابت پیروزی ارزشمند برابر السد با امیدواری بالایی تیمش را مهیای یک رقابت حساس و سرنوشت ساز برابر پاختاکور ازبکستان کرده است. یحیی در صورتی که موفق شود اولین پیروزی تاریخ پرسپولیس مقابل پاختاکور را به نام خود و تیمش کند، تنها یک گام با فینال فاصله خواهد داشت. جایی که علاوه ‌بر تداوم رویاپردازی سرخ‌ها برای دستیابی به جام، یک آورده بزرگ مالی نیز پیش روی این تیم خواهد بود و یحیی را نیز به رکورد برانکو خواهد رساند.
نسبت به آخرین تقابل دو تیم، تغییرات زیادی از روی نیمکت مربیگری تا مدیریت و درون زمین شکل گرفته است. این اتفاقات در حدود یک سال رقم خورده است. عرب رفته، برانکو سرمربی عمان است و بیرانوند رویای خود را در بلژیک دنبال می‌کند و بودیمیر از سرخ‌ها شکایت کرده. سیدجلال دیگر مهره ثابت نیست، علیپور راهی پرتغال شده و نادری هم وضعیت نامشخصی با این تیم دارد.
گل محمدی: آماده بازی با پاختاکور هستیم
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پیش از بازی با پاختاکور گفت: ما با سختی زیادی به این مرحله رسیدیم و حاضر نیستیم از این مرحله راحت بگذریم درست است در گروهی سختی قرار داشتیم و السد را شکست دادیم اما ما تا به حال انرژی زیادی صرف کرده‌ایم تا به این‌جا برسیم. انگیزه‌های ما برای بازی امروز چندین برابر است. ما از نظر روحی و روانی آماده بازی هستیم و مقابل تیمی باید بازی کنیم که یک روز بیشتر استراحت کرده است؛ آنها از نظر فیزیکی در شرایط خوبی هستند. آنها فوتبال ماشینی انجام می‌دهند و مطمئنا بازی راحتی برای ما نخواهد بود. باید انرژی بیشتری برای بازی امروز صرف کنیم. و خیلی خوب مبارزه کنیم و از این مرحله عبور کنیم.
او اضافه کرد: فوتبال بالا و پایین زیادی دارد ممکن است در شروع مسابقه گل بزنیم و شاید هم گل بخوریم. ما تجربه گل خوردن را قبلا داشته‌ایم در لیگ ایران ما ۱۰ نفره هم شدیم و با اختلاف دو گل از حریف عقب بودیم اما در نهایت توانستیم بازی را با ۳ گل زده ببریم. فکر می‌کنم بازیکنان ما از نظر ذهنی به سطحی رسیده‌اند که می‌تواند حتی اگر در نتیجه عقب باشند آن را جبران کند. درست است که تجربه این کار را در لیگ قهرمانان آسیا نداشتیم اما بازیکنان ما قبلا این موضوع را ثابت کردند که می‌توانند هر کاری انجام بدهند. ما از نظر ذهنی باید این آمادگی را داشته باشیم و در جهت جبران واکنش‌های خوبی انجام بدهیم.
گل‌محمدی در پاسخ به سؤالی درباره خستگی بازیکناش پس از بازی‌های فشرده هم‌چنین تصریح کرد: مسائل فیزیکی و خستگی بخشی از فوتبال است اما مسائل روحی و روانی و انگیزشی بخش مهمی از فوتبال است. اینکه نتایج گذشته تضمینی باشد برای اینکه در آینده نتیجه بگیرید یک پیش‌بینی اشتباه است. ما یک تیم به معنای واقعی هستیم و با هم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم هیچ وقت از بردن خسته نمی‌شویم چون انگیزه‌های زیادی داریم ما ۴۰ میلیون هوادار داریم که دعای آنها پشت سر ما است و این انرژی زیادی به ما می‌دهد. ان‌شاءالله که بتوانیم هواداران‌مان را شاد کنیم.