kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال



مالی با تمام قوا برابر ایران
تیم ملی فوتبال مالی ۳۰ بازیکن را برای برگزاری دو دیدار دوستانه با غنا و ایران به اردوی این تیم دعوت کرد.
تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه ۱۷ مهر در نخستین دیدار دوستانه خود در تاشکند با تیم ملی ازبکستان دیدار خواهد کرد و سپس راهی ترکیه می‌شود تا روز ۲۲ مهر با تیم ملی فوتبال مالی دیدار داشته باشد. آداما ترائوره بازیکن ۲۴ ساله که برای تیم زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا نیز بازی کرده است، هنوز بازی ملی ندارد و برای برگزاری بازی دوستانه با غنا و ایران به تیم ملی فوتبال مالی دعوت شده است. این بازیکن قرار است مالی را به عنوان تیم ملی خود انتخاب کند. ترائوره توسط لوئیس انریکه به تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز برای دو بازی در لیگ ملت‌ها دعوت شد ولی در آن زمان تست کرونای او مثبت اعلام شد. در همین راستا فردی کانوته مهاجم سابق مالی مامور شده است تا او را مجاب به بازی برای این تیم کند. البته او تنها ستاره‌ای نیست که برای این دو دیدار به تیم ملی فوتبال مالی دعوت شدند.عبدالله دوکوره که در این فصل زیر نظر آنچلوتی در تیم اورتون می‌کند و در تیم‌های پایه و زیر ۲۱ سال فرانسه بازی کرده است، در کنار موسی مارگا هم تیمی مهدی طارمی در پورتو و موسی دینپو از ساوتهمپتون بازیکنانی هستند که به اردوی تیم ملی فوتبال مالی دعوت شدند.
علیپور: به دنبال تجربه جدیدی بودم
مهاجم ایرانی تیم ماریتیمو هدف خود را از حضور در این تیم کسب تجربه جدید عنوان کرد.
علی علیپور مهاجم 24 ساله و سابق تیم پرسپولیس که راهی پرتغال شده بود، در نهایت با امضای قراردادی دو ساله به ماریتیمو پیوست. او بعد از امضای قرارداد با تیم ماریتیمو به تلویزیون این باشگاه گفت:‌ من از امضای قرارداد با تیم ماریتیمو بسیار خوشحالم. این یک تجربه جدید برای من خواهد بود و می‌خواستم آن را تجربه کنم. من می‌خواهم به تیم کمک کنم تا اهداف خود را به‌دست آورد و ‌گل‌های زیادی را به ثمر برسانم.ماریتیمو در فصل جاری لیگ پرتغال در دو دیدار به یک برد و یک باخت رسیده است تا در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گیرد. علیپور از این هفته در تمرینات تیمش شرکت می‌کند تا بتواند با کسب آمادگی برای تیم جدید خود به میدان برود.
استراماچونی تمام ادعاهای سعادتمند را رد کرد
سرمربی پیشین استقلال به اظهارات شب گذشته احمد سعادتمند واکنش نشان داد.
احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال دوشنبه شب درباره مذاکرات خود با آندره‌آ استراماچونی و ارقام پیشنهادی او به این مربی ایتالیایی صحبت‌هایی به میان آورد.آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین استقلال با انتشار مطلبی در فضای مجازی به سخنان مدیرعامل استقلال واکنش نشان داد و گفت:‌ چه کسی به من پیشنهاد ۸۰۰ هزار یورو پیش پرداخت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو را داده است؟ کدام انسان عاقلی این پیشنهاد را رد می‌کند؟‌ در حالی که من با مبلغ بسیار کم‌تر به ایران آمدم. چطور من از این پیشنهاد خبر ندارم؟او ادامه داد: آنها شاید از فدراسیون اجازه ندارند که من را برگردانند که من به این مسئله احترام می‌گذارم. شاید کسی دوست ندارد که سرمربی تنها برای جذب بازیکن تصمیم بگیرد. شاید آنها یک مربی دیگری را ترجیح می‌دهد. شاید اصلا نمی‌خواهند که من برگردم که من به این مسئله هم احترام می‌گذارم.استراماچونی افزود:‌ این دروغ‌ها را تمام کنید. طرفداران استقلال خسته شده‌اند. من هرگز پیشنهادی را رد نکردم چون پیشنهادی از سمت آنها نیامده است. آنها فقط نشان دادند که می‌خواهند من برگردم در حالی که هیچ وقت نمی‌خواستند این اتفاق رخ دهد.او خاطرنشان کرد:‌ ممکن است از خودتان بپرسید که آن واسطه ایتالیایی که خود باشگاه در ماه جولای معرفی و وارد مذاکره کرد، الان کجاست؟ چرا ناپدید شد؟‌ او مذاکرات را رها کرد وقتی که متوجه شد مذاکرات غیرواقعی است. چرا باشگاه بعد از فینال جام حذفی اسم من را اعلام کرد و در مورد مذاکرات صحبت کردند ولی هیچ‌کس از باشگاه حتی از مربی آینده، بازیکنان و برنامه تیم چیزی نپرسیدند؟ چرا بدون هیچ مشورتی با بازیکنان قدیمی تمدید شد و بازیکن جدید گرفته شد؟ سرمربی پیشین استقلال گفت:‌ همه چیز غیرواقعی بود مثل اعدادی که روز گذشته درباره آن صحبت شد. تمام هدف آنها این است که فقط به مردم نشان بدهند که تمام تلاش‌شان را کردند که استراماچونی را بازگردانند ولی در واقع هیچ اقدام محکم و جدی در این دو ماه رخ نداد؛ فقط حرف بود که به مردم بگویند که مثلا ما داریم عمل می‌کنیم. دیگر این حرف‌ها را تمام کنید. الان با من یا بدون من فقط برای ساختن یک تیم فوق‌العاده و برای قهرمانی تمرکز کنید.