kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
وزیر نیرو:

طرح «برق امید» از آبان امسال در کشور اجرا می‌شود

وزیر نیرو گفت: طرح «برق امید» حداکثر از آبان ماه امسال و بین مشترکان خانگی در سطح کشور اجرایی می‌شود.




رضا اردکانیان، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: مقدمات اجرای طرح «برق امید» در کشور فراهم شده و مشترکان کم‌ مصرف خانگی از تخفیف ١٠٠ درصدی بهره‌مند می‌شوند.
وی اضافه کرد: امید است با اجرای این طرح سایر مشترکان نیز تشویق و به جمع مشترکان کم‌مصرف اضافه شوند. وی با‌ اشاره به طرح‌های پویش الف ب ایران اظهار داشت: تاکنون ١٢١ طرح در این قالب در کشور به بهره‌برداری رسیده و برای اجرای آنها ۲۷۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی با‌ اشاره به طرح‌های افتتاحی دیروز در ارومیه نیز گفت: شش طرح تولید و توزیع برق با ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد
واحد نخست بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با اعتبار ۲۱۲ میلیون یورویی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی افتتاح و به شبکه سراسری برق وصل شد.  مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان‌غربی، در حاشیه سفر وزیر نیرو به ارومیه در این خصوص گفت: این نیروگاه شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در دست احداث بوده که واحد اول بخار هم اینک به شبکه برق سراسری وصل شد.
ابراهیم یکانی، مطلق با‌ اشاره به اینکه ۳۵۸ میلیون یورو اعتبار کل طرح بخش بخار بوده که در فاز نخست ۲۱۲ میلیون یورو هزینه شده، افزود: فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی در شهریور سنکرون (هم‌گام‌سازی) شده بود که دیروز افتتاح شد و در آینده نزدیک نیز واحدهای دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از کل نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه، ظرفیت اسمی‌آن به یک‌هزار و ۴۵۰ مگاوات می‌رسد. یکانی مطلق افزود: این نیروگاه در وضعیت کنونی تحریمی‌کشور و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با همت و تلاش شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید.