kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

زلزله به برخی اماکن مسکونی سمیرم خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زلزله ۴.۷ درجه‌ای صبح دیروز به برخی از اماکن مسکونی خسارت‌هایی در حد ترک دیوار و شکستن شیشه ساختمان‌ها وارد کرده است.



منصور شیشه فروش‌،‌ افزود: تیم‌های ارزیابی به منطقه اعزام شدند و تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: تکانه‌های زلزله دیروز در سمیرم و روستاهای اطراف آن احساس شد و بررسی‌های دقیق برای دریافت جزییات بیشتر خسارات ادامه دارد. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر دیروز مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان حوالی ونک را لرزاند.
به گزارشی از مرکز لرزه‌نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه روز سه‌شنبه ‌و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است.
سرپرست روابط ‌عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: این زلزله خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.
محمد خادم‌الشیخ‌، ‌با اعلام گزارش ارزیابی نهایی زلزله‌، افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین‌لرزه، ستاد بحران بلافاصله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان اصفهان، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب از نزدیکترین پایگاه استان چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن به منطقه زلزله‌زده صادر شد.
وی اظهار داشت: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین‌لزره، در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد این زمین‌لرزه به جز ترک‌خوردگی بعضی از ساختمان‌ها و شکسته شدن شیشه‌های برخی از منازل بحمدالله خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.
همچنین نزدیک‌ترین شهرها به مکان این زمین‌لرزه ۱۸ کیلومتری ونک (اصفهان)،۱۸ کیلومتری آلونیه (چهارمحال وبختیاری) و ۲۳ کیلومتری گندمان (چهارمحال وبختیاری) و نزدیکترین مراکز استان به محل وقوع این زلزله ۸۱ کیلومتری شهرکرد و ۱۱۵ کیلومتری یاسوج اعلام شده است.