kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

چتر ویژه پرتاب نفربر رونمایی شد

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار، چترهای جدید تیپ ۵۵ هوابرد که توسط کارکنان یگان بارریزی این تیپ و برای پرتاب نفربر طراحی و تولید شده در نمایشگاه دستاوردهای نظامی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز رونمایی شد.


سرتیپ ابوالقاسم رضایی، در حاشیه رونمایی از این چتر افزود: امروز صنعت دفاعی ما حرکتی رو به جلو دارد و با بهره‌گیری از ظرفیت و توان نیروهای داخلی، جلوتر از سایر صنایع پیش می‌رود.
وی، با ‌اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای نظامی پایگاه شهید دوران اظهار داشت: این نمایشگاه به همت پایگاه هوایی شهید دوران، مرکز آموزش علوم و فنون، تیپ ٥٥ هوابرد، تیپ ٣٧ زرهی، بیمارستان منطقه‌ای و گردان بهداری برپا شده است.
امیر سرتیپ رضایی بیان کرد: آخرین دستاوردها و امکانات یگان‌های ارتش در سطح استان، تجهیزات الکترونیکی و هواپیمای اورهال (بازآماد) در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، تمهیداتی اندیشیده شده که امکان بازدید مجازی از نمایشگاه برای عموم مردم فراهم باشد.
در نمایشگاه توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که در پایگاه شهید دوران برپا شده، آخرین دستاوردهای عملیاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به نمایش گذاشته شده است.
او اظهار داشت: پایگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها به ویژه صنعت، توانایی اورهال هواپیماها را در اختیار دارند.
سرتیپ جعفری افزود: در بازبینی چهار ساله هواپیما یا به اصطلاح اورهال، تمام قطعات هواپیما از سیستم‌های مختلف کنترل و برای چهار سال دیگر آماده می‌شود.
همچنین رزمایش ثامن‌الائمه روز یکشنبه به همت مرکز علوم و فنون زرهی ارتش در فارس و با هدف شکست دشمن فرضی توسط نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین با حضور مسئولان استانی، نظامی و انتظامی به مناسبت سالگرد حصر آبادان در منطقه سیاخ دارنگون در جنوب شیراز برگزار شد.
در این رزمایش، نیروهای ارتش با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین به اهداف دشمن فرضی حمله کردند.