kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

تجمع گسترده نزدیک خانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شعار «نتانیاهو یک آشغال است»

ساکنان سرزمین‌های اشغالی در ادامه تظاهرات‌های هفتگی خود علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این بار با شعار «نتانیاهو یک آشغال است» خواستار برکناری وی شدند.




فساد و سوء مدیریت بحران کرونا توسط کابینه رژیم صهیونیستی باعث شده تا در بیش از دو ماه گذشته ساکنان سرزمین‌های اشغالی با برگزاری تظاهرات خواستار استعفای نتانیاهو شوند. نتانیاهو تصور می‌کرد، با راه‌انداختن سیرک عادی ‌سازی روابط با سران کشورهای مرتجع عربی (بخوانید علنی کردن روابط قدیمی) می‌تواند لااقل بخشی از مشکلات خود را حل و به محبوبیت نداشته اش اضافه کند. اما ادامه این اعتراض‌ها نشان داد، او این بار نیز شکست خورده است.
 در ادامه این اعتراض‌ها، گروهی از معترضان درست یک روز پس از اقدام کابینه نتانیاهو در سخت‌تر کردن قوانین قرنطینه در برابر خانه
«بنیامین نتانیاهو»نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. معترضان قوانین جدید را راهکار کابینه برای توقف تظاهرات هفتگی‌ای می‌دانند که از تابستان علیه فساد مالی نتانیاهو در جریان است.
رویترز نیز نوشته است، این تظاهرات درست یک روز پس از تلاش کابینه برای محدود کردن قوانین رفت و آمد و اجتماعات در دوران کرونایی شکل گرفت. در تظاهرات روز شنبه صف طولانی از اتومبیل‌ معترضان در یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر قدس ایجاد شد. در شهرهای دیگر نیز معترضان روی پل‌ها و تقاطع‌ها جمع شدند.
پارلمان رژیم صهیونیستی اقدام جدید برای محدود کردن تظاهرات شهروندان را تصویب نکرد و براساس قوانین جدید معترضان می‌توانند در فاصله یک کیلومتری از خانه‌های خود همچنان تجمع کرده و به تظاهرات خود ادامه دهند. تصویب چنین قانونی در سرزمین‌های اشغالی می‌توانست تظاهرات هفتگی شهروندان در مقابل محل زندگی نتانیاهو را که از تابستان سال جاری آغاز شده متوقف کند. در مورد تعداد معترضان در تظاهرات روز شنبه هیچ آمار رسمی وجود ندارد، اما رسانه‌ها از حضور «هزاران نفر» در این تظاهرات خبر داده‌اند.
حاضران در این تظاهرات که به یک کیلومتری اقامتگاه نتانیاهو رسیده بودند با سردادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواهان برکناری نتانیاهو شدند. بر روی یکی از این پارچه نوشته‌ها نوشته شده بود: «نتانیاهو یک آشغال است.» روی پارچه نوشته دیگری نوشته شده بود: «تو به ما دروغ گفتی. تو به ما خیانت کردی. اعتماد از دست رفته است. نخست‌وزیری را رها کن.»