kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳

استقبال از کتابی درباره تجربه‌های برپایی هیئت خانگی(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «پرچمدار کوچک من» به چاپ پنجم رسید.


 با استقبال مخاطبان در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا رویدادهای فرهنگی با رکود مواجه شده است، کتاب «پرچمدار کوچک من»؛ تجربه‌های خلاقانه مادران در‌ تربیت حسینی کودکان که ویرایش جدید آن، اوایل محرم منتشر شده بود، توسط انتشارات «راه یار» تجدید چاپ شد.
بنابرین گزارش، «پرچمدار کوچک من» که می‌توان آن را جزو اولین کتاب‌ها در حوزه تجربه‌نگاری سبک زندگی ایرانی- اسلامی عنوان کرد، تلاش‌هایی مادرانه را روایت می‌کند که در موقعیت‌های متفاوت، به‌دنبال یک هدف مشترک بوده‌اند: تعامل با کودک و پیوند دادن فرزندانشان به حضرت سیدالشهدا(ع). در این کتاب، 66 خاطره از ابتکارات و تجربیات خلاقانه مادران ایرانی و غیرایرانی در کنار تصویرسازی‌های مرتبط در جهت ‌تربیت حسینی کودکان آمده است.
علاوه ‌بر تجربیات و ابتکارات مادران برای‌ تربیت حسینی کودکان، برای اینکه کتاب، صرفاً‌ اشتراک تجارب نباشد و تجربه‌های مادران بتواند در سطح وسیع‌تری مورد استفاده قرار بگیرد، سعی شده است در قالب 11 یادداشت، بین تجربه مادر و تأملات علمی ‌اهل نظر، گفت‌وگویی برقرار شود. همچنین با توجه به شرایط کرونایی، با این هدف که هر خانه، به یک هیئت تبدیل شود، ایده‌ها و پیشنهادهایی هم برای راه‌اندازی هیئت کوچک خانوادگی بیان شده است.