kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
با حضور وزیر نیرو

طرح تأمین آب پایدار 32 روستا در اصفهان به بهره‌برداری رسید



اصفهان- خبرنگار کیهان:
طرح تأمین آب پایدار و اتصال 32 روستا به شبکه آب شهری در استان اصفهان با دستور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری
رسید.
رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از طرح تأمین آب پایدار، 32 روستای استان اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: مسئولان این استان باید با تدبیر و هوشمندی مصرانه و مستمر پیگیر رفع کاستی‌ها و مشکلات باشند.
وی تصریح کرد: فعالیت‌ها و اقدامات استان اصفهان در قالب یکپارچه‌سازی شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی روستاهای متعددی را در مسیر بهره‌برداری از نعمت آب سالم و پایدار قرار خواهد داد.
اردکانیان از آغاز بهره‌برداری از طرح تأمین آب پایدار 32 روستا در این خطه با جمعیت حدود هشت هزار و 200 نفر که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ثمر رسیده است را صادر کرد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم گفت: سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ باید هر چه زودتر وارد مدار شود.
وی با بیان اینکه امسال در استان اصفهان شرایط سختی در تأمین آب به مردم داشتیم گفت: هنوز سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ به بهره‌برداری نرسیده است اما با همت همکاران دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب این استان و حمایت استاندار، اقدامات خوبی شکل گرفت و منجر به رفع برخی کم‌آبی‌ها در این استان شده است.
حمید رضا جانباز تأکید کرد: ضرورت دارد که سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ هر چه زودتر وارد مدار بهره‌برداری بشود تا مشکلات کمبود آب این استان به طور کلی در بخش آب آشامیدنی برطرف شود.
به گزارش خبرنگار ما طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه‌خانه موسوم به گلاب 2 است و به عنوان طرح توسعه آبرسانی به 14 شهرستان استان به طول 27 کیلومتر، آب دریاچه سد زاینده‌رود را به تصفیه‌خانه انتقال می‌دهد. این سامانه باید در اواسط دهه گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز این امر صورت نگرفته است.