kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

امارات و بحرین از پشت به فلسطین خنجر زدند

رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از رویکرد کشورهای مرتجع منطقه نسبت به موضوع فلسطین، گفت: امارات و بحرین با توافق اخیر خود با رژیم صهونیستی از پشت به تن مجروح فلسطین خنجر زدند.

سرتیپ غلامرضا سلیمانی، در بازدید از یگان‌های ناحیه مقاومت بسیج غدیر شهرستان تبریز با بیان اینکه اقدام اخیر این دو کشور مرتجع منطقه، خیانت به آرمان فلسطینی‌هاست، افزود: در حال حاضر امارات که ۸۸ درصد جمعیت آن را غیربومی‌ها تشکیل می‌دهد، تبدیل به یک شرکت اقتصادی با مدیریت آمریکائی‌ها در منطقه شده است که اهداف نظام سلطه را پیگیری می‌کند.
وی اظهار داشت: در حالی که ۱۲ درصد جمعیت امارات را اهالی بومی آن تشکیل می‌دهد، تمامی آنها جزو حاکمان این کشور محسوب می‌شوند که برای آنها هدفی جز منافع قبیله‌ای و شخصی در قالب امیال آمریکایی متصور نیست.
وی با بیان اینکه روابط بین این دو کشور مسلمان منطقه با اسرائیل غاصب نامشروع است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی‌ترین کشور منطقه غرب آسیا از درون تهدیدات به کشور قدرتمند کنونی دست یافته است و این رویکرد کشورهای مرتجع، خللی در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند.
وی با ‌اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، از این دوران به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فرازهای تاریخی ایران نام برد و ادامه داد: ملت بابصیرت ایران اسلامی هشت سال دفاع مقدس را از تهدید به فرصت تبدیل کرد و امروز به اعتراف موسسات علمی و تحقیقاتی غرب و نظام سلطه، به یک قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی مبدل شده است که هیچ کشور خارجی جرأت نگاه چپ به آن را ندارد.
وی یادآور شد: بر همین مبنا امروز جمهوری اسلامی ایران مسیر پیشرفت خود را به خوبی طی می‌کند و امنیت و ثبات آن در هیچ یک از کشورهای منطقه غرب آسیا وجود ندارد و از یک کشور وابسته در اوایل انقلاب، به کشوری پویا و بالنده تبدیل شده‌ایم.
فرمانده بسیج مستضعفان، دفاع مردم ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی را عاشورایی و علوی خواند و ادامه داد: مدیریت الهی امام راحل و فرماندهی شجاعانه ایشان باعث دفاع جانانه مردم از خاک میهن اسلامی شد.
وی فداکاری رزمندگان آذربایجان در سال دوم جنگ و به‌خصوص از  زمان آزادسازی خرمشهر را مورد ‌اشاره قرار داد و گفت: بر اثر همین رشادت‌ها و پیروزی‌های رزمندگان اسلام وضعیت انفعالی جمهوری اسلامی در جنگ به حالت ابتکاری تبدیل شد و بسیاری از تجهیزات و تسلیحات ارتش بعث عراق منهدم شد.
وی اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت کشور باید بندهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب که توسط فرماندهی کل قوا ارائه شده است، توسط بسیجیان به خوبی درک شده و جهت عملی ساختن آن وارد میدان شوند.