kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

وزارت بهداشت پیش‌بینی‌های لازم را در مورد واکسن آنفلوآنزا انجام داده است

رئیس‌جمهور گفت : وزارت بهداشت و درمان پیش‌بینی‌های لازم را در مورد واکسن آنفلوآنزا انجام داده است اما واکسن اصلی که می‌تواند تا آخر سال در کنار ما باشد رعایت اصول بهداشتی است.

حجت‌الاسلام روحانی دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: خانواده‌ها به بوق‌های تبلیغاتی وعصبانیت دشمنان از بازگشایی مراکز آموزشی در کشور توجه نکنند. آنها ناراحتند که چطور با وجود این همه تحریم و فشار، ایران اسلامی همبستگی خود را حفظ کرده است.
وی افزود: امروز در کشور ما با اقدامات انجام شده آموزش ترکیبی برقرار است و دانش‌آموزان در کنار امکان حضور در سرِ کلاس می‌توانند از فضای مجازی و صدا و سیما نیز استفاده کنند و اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و علوم در هفته گذشته آغاز کردند نشاط و روحیه تازه‌ای بین جوانان ایجاد کرد و نشان داد که کشورمان به آینده جوانان خود توجه دارد.
روحانی با ‌اشاره به ناراحتی و عصبانیت کانال‌های ضدایرانی خارجی از ادامه روند امور کشور و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: بر این اساس گزارش یکی از موسسات آمریکایی، آنها از اینکه ایران در حال تحریم چگونه به رغم فشارهای مختلف همه امور خود را طبق روال انجام می‌دهد بسیار عصبانی هستند و در گزارش این موسسه آمده است که انتظار داشتند که به واسطه فشارهایی که ایجاد کردند در ایام کرونا مردم به خاطر تنگناهای به وجود آمده به خیابان‌ها بریزند و طبیعی است که وقتی این انتظار آنها برآورده نشده عصبانی و ناراحت باشند.
روحانی افزود: وزارت بهداشت و درمان پیش‌بینی‌های لازم را در مورد واکسن آنفلوآنزا انجام داده است اما واکسن اصلی که می‌تواند تا آخر سال در کنار ما باشد رعایت اصول بهداشتی است. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با‌ اشاره به موضوع راهپیمایی اربعین تصریح کرد: مردم بدانند که مقامات بلندپایه عراقی به صراحت به ما اعلام کردند که امسال آمادگی برای پذیرش زائرین اربعین را ندارند ضمن اینکه کشور عراق نیز وضعیت مناسبی درخصوص بیماری کرونا ندارد.
روحانی تاکید کرد: امسال مراسمی به نام راهپیمایی اربعین هم برای کربلا نخواهیم داشت و هم در داخل ایران نیز هیچ‌گونه راهپیمایی به این مناسبت وجود نخواهد داشت البته عزاداری‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.