kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
وزیر کشور در نشست مشترک دبیران کل احزاب:

تاکنون 80 درصد تغییرات مدیریتی در استانداری‌ها داشتیم

وزیر کشور با پیشنهاد برخی از دبیران احزاب مبنی بر تشکیل کمیته سه‌جانبه دولت، مجلس و احزاب برای اصلاح قانون انتخابات و لایحه احزاب موافقت کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترکی با دبیران کل احزاب با اشاره به نکات مطرح شده توسط برخی سخنرانان، در مورد تشکیل کارگروه سه‌جانبه از احزاب، دولت و مجلس برای تدوین قانون احزاب گفت: برای انجام این اقدام آمادگی داریم و در حال حاضر وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های این وزارتخانه و از سوی مجلس نیز مرکز پژوهش‌ها و همچنین کمیسیون مربوطه بر روی قانون احزاب در حال کار هستند تا لایحه فعالیت احزاب را با طرحی که در مجلس تدوین شده تطبیق دهیم و به صورت یک طرح مشترک به مجلس ارائه شود و اگر نمایندگان احزاب نیز آمادگی فعالیت در این زمینه را داشته باشند، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و از طرف وزارت کشور آقای افتخاری مسئول این کار خواهد بود.
وی با اشاره به یکی دیگر از نکات مطرح شده توسط حاضران مبنی بر تسریع در بررسی و صدور فعالیت احزاب تصریح کرد: درخواست‌ها برای صدور مجوز فعالیت احزاب ابتدا در فرمانداری‌ها، سپس در استانداری‌ها و در آخر در وزارت کشور باید بررسی شود و ما قصد داریم تا این روند در نهایت 2 ماه زمان ببرد تا درخواست‌ها را بررسی کنیم.
رحمانی فضلی با اشاره به یکی دیگر از نکات مطرح شده توسط حاضران مبنی بر محافظه‌کار بودن استاندارها در تغییرات مدیریتی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد تغییرات مدیریتی در استانداری‌ها داشتیم و استاندارها محافظه‌کار نبودند و تاکنون 430 فرماندار تغییر کردند.
وی با بیان این که بنای ما به تغییر همه فرمانداران و مدیران در استانداری‌ها نیست، گفت: تغییر نیافتن مدیران نیز بیش از 10 تا 12 درصد نبوده است.
وزیر کشور با بیان این که از همه فعالیت‌های مجاز توسط احزاب و دانشگاه‌ها حمایت کرده‌ایم، گفت: وزارت کشور با هر نوع حرکتی که اقدام به برهم زدن مجالس مجاز انجام شده برخورد کرده و ما موظف به حمایت از فعالیت مجاز در چارچوب احزاب و دانشگاه‌ها هستیم.
لایحه فعالیت احزاب اوایل شهریور
تقدیم مجلس می‌شود
به گزارش تسنیم، حسینعلی امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور نیز در حاشیه نشست مشترک دبیران کل احزاب با وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به فعالیت احزابی که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، گفت: هر تشکل و یا احزاب سیاسی که بخواهند کار حزبی کنند باید ثبت شوند و پروانه فعالیت داشته باشند.
همچنین وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان اتمام نهایی شدن لایحه فعالیت احزاب توسط وزارت کشور، گفت: این لایحه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در اوایل شهریورماه تقدیم مجلس می‌شود.