kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


نوجوان قربانی امواج شد
رودسر- فارس: مرکز فوریت‌های پلیس 110 از غرق شدن یک نوجوان 15 ساله در رودسر خبر داد.
شعبان پایمرد گفت: این نوجوان که علیرغم تذکرات همراه با دوست خود در منطقه خارج از طرح دریا در حال شنا بود، به دلیل ناآشنایی به اصول شنا دچار حادثه شد.
به گفته وی ماموران گشت یگان ویژه دوست این نوجوان را نجات دادند اما وی که در 100 متری ساحل در حال شنا بود، در اثر غرق‌شدگی جانش را از دست داد.
کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس
کلاهبردار 170 میلیارد ریالی بوشهری توسط کارآگاهان آگاهی شهرستان بندرانزلی استان گیلان شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «هرمز عشقی» فرمانده انتظامی بندرانزلی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت فردی کلاهبردار در شهرستان بندرانزلی، پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده و با هماهنگی مقام قضایی وی را در عملیاتی پلیسی دستگیر کردند.
وی با بیان این که این کلاهبردار در استان بوشهر 170 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: این متهم با وعده پرداخت سود در قبال تاسیس شرکت از مردم پول دریافت نموده و سپس متواری شده بود.
وی با بیان این که این متهم 40 ساله در شهرستان بندرانزلی 15 میلیارد از وجوه کلاهبرداری شده را صرف خرید املاک در این شهرستان کرده است، افزود: این پرونده بیش از 2 هزار شاکی خصوصی دارد.
به گفته عشقی، چهار همدست این متهم نیز دستگیر و از آنان 2 کیلو و 725 گرم طلا و اشیاء  قیمتی به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.
انفجار مین در بستان
هویزه- خبرنگار کیهان: جوان 20 ساله بستانی هنگام بازگشت از بازارچه مرزی چذابه به دلیل نقص فنی خودرو را به شانه جاده هدایت کرد اما در اثر برخورد با مین ضدتانک باقی‌مانده از جنگ تحمیلی و انفجار آن در محل حادثه جان خود را از دست داد و خودروی وی نیز متلاشی شد.
سقوط خانواده عروس به دره
مرند- ایسنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر مرند از مرگ 5 عضو یک خانواده در اثر سقوط خودرو به دره خبر داد.
حسین درخشان با اعلام این که سرنشینان خودرو در حال بازگشت از مراسم عروسی بودند افزود: در این حادثه 3 نفر زن (یک نفر عروس) و 2 نفر مرد جان باختند.
وی علت حادثه را خواب‌آلودگی راننده اعلام کرد.
سوانح رانندگی درجاده‌های سیستان و بلوچستان
زاهدان- خبرنگارکیهان: روز شنبه در اثر 3 حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان 3 تن کشته و 6 تن مجروح شدند.
واژگونی یک دستگاه خودرو تویوتا در 5 کیلومتری محور گشت- خاش موجب مرگ یک تن و مصدومیت 4 تن دیگر شد.
یک دستگاه خودرو پژو در محورخاش- سراوان پس از انحراف از مسیر واژگون شد که مرگ یک نفر و مصدومیت یک نفر را در پی داشت.
در حادثه دیگر سقوط یک دستگاه موتورسیکلت از بالای پل در محور اصلی محمدان موجب مرگ راکب و جراحت شدید ترک‌نشین شد.
صاعقه قربانی گرفت
بندرعباس- فارس: وقوع بارندگی‌ها در بشاگرد و در روستای «دهندر میرعمر» بخش گافر و پارامونت در شرقی‌ترین نقطه شهرستان بشاگرد و جریان صاعقه سبب مرگ یک جوان 20 ساله و جراحت یک جوان دیگر شد که به درمانگاه تیسور انتقال یافت.
دستگیری 2 جوان قاچاقچی
خمینی‌شهر - فارس: فرمانده انتظامی خمینی‌شهر از دستگیری 2 جوان 18 و 19 ساله افغانی با بیش از 26 کیلوگرم هروئین هنگام ورود به این شهرستان خبر داد.
خسروی با بیان اینکه متهمان قصد داشتند محموله هروئین را در بین مشتریان خود در سطح شهرستان توزیع کنند گفت: هر دو متهم همراه پرونده و مواد کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.
پدر و دختر سارق گیر افتادند
قم - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری 2 سارق طلای کودکان در این استان خبر داد و گفت: سارقان که یک پدر و دختر بودند که با یک دستگاه موتورسیکلت محله‌هایی را برای سرقت طلای دختران کم‌سن و سال انتخاب می‌کردند تا علاوه بر اینکه به راحتی به خواسته‌شان برسند، شناخته نیز نشوند.
سرهنگ مهدی قدمی افزود: سارقان پس از 20 فقره سرقت به دام افتادند.
توقیف محموله سوخت قاچاق
سمنان - خبرنگار کیهان: ماموران پلیس آگاهی گرمسار با کشف محموله 6 هزار لیتری سوخت قاچاق در این شهرستان 3 نفر را دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش متهمان همراه با محموله سوخت قاچاق به پلیس آگاهی گرمسار منتقل شدند.
محکومیت شرکت متخلف
زنجان - باشگاه خبرنگاران: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از محکومیت 500 میلیون ریالی یک شرکت متخلف در زنجان خبر داد.
عزیز‌پور با اعلام اینکه پرونده این شرکت پس از گزارش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در همین راستا با بررسی پرونده متخلف به پرداخت 520 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
کشف سوخت قاچاق
بیرجند - فارس: سرپرست پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: اکیپ گشت پلیس راه نهبندان هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری به 3 دستگاه تریلی تانکر مشکوک شده و خودروها را برای بازرسی دقیق‌تر متوقف  کردند.
احمد قاسمی با اشاره به اینکه محموله سه دستگاه تریلی به صورت قاچاق از استان یزد بارگیری و به سمت مرز شرقی کشور حمل می‌شد، اضافه کرد: با متوقف کردن این خودروها 90 هزار لیتر گازوئيل قاچاق کشف شد.
وی ادامه داد: در این راستا 3 متهم دستگیر و 3 دستگاه تریلی به پارکینگ منتقل شدند.
انهدام باند زمین‌خواری
زاهدان - فارس: سرپرست پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان گفت: در پی شکایت 600 نفر از اعضای یکی از تعاونی‌های مسکن در زاهدان مبنی بر زمین‌خواری، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
ملاشاهی افزود: این تعاونی در سال 79 به منظور واگذاری زمین با کاربری مسکونی از اعضا مبالغی را اخذ و سپس اقدام به خرید 11 هکتار زمین کشاورزی کرد که قبل از انجام اقدامات قانونی از قبیل تغییر کاربری به صورت غیرقانونی تفکیک و با عنوان مسکونی به اعضا واگذار کرد.
وی با بیان اینکه با گذشت بیش از یک دهه هیچ یک از این مشکلات و موانع برطرف نشد، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و جمع‌آوری مدارک و اسناد 3 تن از اعضای هیئت مدیره تعاونی را شناسایی و دستگیر کردند.
ملاشاهی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی به بزه انتسابی اعتراف کردند و در این ارتباط 2 نفر دیگر نیز دستگیر و با قرار مراجع قضایی روانه زندان شدند.