kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

اخبار کوتاه


شایع‌ترین سرطان در مردان
رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای دستگاه اداری و تناسلی، از سرطان پروستات به عنوان شایع‌ترین سرطان مردان نام برد. نوروزی گفت: اگر مردان بالای 50 سال در خانواده پدری سابقه ابتلا به این سرطان را دارند، نباید از چکاپ‌های دوره‌ای غفلت کنند.
اطعام 600 هزار نفر توسط هلال‌احمر
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر از اطعام حدود 600 هزار نفر نیازمند و اهدای 5 هزار واحد خون از سوی داوطلبان هلال‌احمر خبر داد. فرحناز رافع افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده برای غزه هم قابل توجه بود. که تا روز عید فطر ادامه دارد.
5 میلیون مسافر با تاکسی جابجا می‌شوند
به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ایام عادی روزانه 4/5 میلیون مسافر در تهران با تاکسی جابجای می‌شوند که در مهرماه این رقم به 5 میلیون می‌رسد میثم مظفر افزود: تاکسیرانی تهران با آغاز مهر با تمام ظرفیت یعنی 80 هزار تاکسی در خدمت شهروندان است، ضمن آنکه بخشی از تاکسی‌ها به عنوان سرویس مدرسه فعالیت خواهند کرد.
ناجا: مراقب سایت‌های جعلی دریافت فطریه باشید
نیروی انتظامی از مردم خواست فطریه و کفاره خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات غیرمعتبر در فضای مجازی پرداخت نکنند.  سرهنگ علی‌ نیک‌نفس رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه مردم باید مراقب چنین فراخوان‌هایی از سوی سایت‌های جعلی باشند گفت: در سالهای گذشته کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد آسیب‌دیده در حوادث طبیعی از جمله زلزله فعالیت‌های مجرمانه داشتند که توسط پلیس فتا دستگیر شدند.
گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در روز عید سعید فطر، گفت: در این مراسم با کمک خیران، زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند و شماره حساب 6666 بانک ملی ایران شعبه کمیته امداد امام خمینی(ره) قابل واریز در کلیه شعب نیز به این امر اختصاص یافته است.
ساخت شیرخوارگاه با کمک خیرین
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون در بحث ساخت شیرخوارگاه در استان‌های محروم، خیرین حمایت‌های خوبی را از سازمان بهزیستی و جامعه هدف آن داشته‌اند و در سال جاری نیز ساخت شیرخوارگاه در دستور کار سازمان قرار گرفته و به زودی چند شیرخوارگاه جدید در تهران و استان‌های مختلف ساخته خواهد شد.