kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

کوتاه از شهرستان ها


آزادی 27 زندانی
بوشهر- خبرنگار کیهان: با حضور نايب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور و جمعی از خیرین استان در سالن اجتماعات زندان مرکزی بوشهر 24 زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.
رئيس کل دادگستری و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان بوشهر در این مراسم گفت: آزادی این شمار زندانی جرایم غیرعمد از محل جمع‌آوری کمک افراد نیک‌اندیش و پرداخت تسهیلات بانکی فراهم شده است.
حیدر بحرانی افزود: امسال 23 جشن گلریزان در استان بوشهر برگزار شده است که بوشهر از این لحاظ رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده
زنجان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زنجان از آغاز ثبت‌نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده زنجان خبر داد.
«مشهود میرابی» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زنجان اظهار داشت: تاکسی‌های جدید سمند ال‌ایکس بوده با 20 میلیون تومان وام 15 درصد تحویل داده می‌شود.
وی گفت: اقساط ماهانه این وام‌ها 460 هزار تومان بازپرداخت می‌شود.
میرابی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مرجعه به سازمان تاکسیرانی و ارائه مدارک لازم برای نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

نخستین سوگواره شعر
* حمیدرضا اسماعیلی رئیس حوزه هنری استان زنجان از برگزاری نخستین سوگواره شعر علوی فاطمی با هدف گسترش فرهنگ شعر آئینی در زنجان خبر داد و گفت: در این سوگواره که به دو زبان ترکی و فارسی برگزار شد، 80 اثر از 50 شاعر به دبیرخانه ارسال شده بود که عاصم اسدی، حسین عامری، وحید‌الله ورن، ابوالفضل امامی، منصور کلامی‌فرد و سیدضیاءالدین موسوی به عنوان نفرات برگزیده و همچنین اشعار علی‌اصغر اوجاقلو، نرگس شمس و ناهید دانش‌نیا به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

عرضه فرش با کیفیت
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تولید و عرضه فرش باکیفیت استان با نشان فرش‌های قم و کاشان درکشور خبر داد.
علی منتظری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به رونق فرش بافی در گیلان یک هزار و 800 نفر متقاضی دریافت تسهیلات در این حوزه هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از آمادگی عرضه فرش با نشان گیلان به بازار مصرف خبر داد و افزود: اکنون فرش باکیفیت گیلان با نشان فرش‌های قم و کاشان به بازار مصرف در کشور عرضه می‌شود.

حمایت‌ از خانواده‌های زندانیان
رحیم‌آباد رودسر- خبرنگار کیهان: مسئول فرهنگی اداره زندان‌های رودسر در همایش انجمن حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد رودسر گفت: در سال جاری بیش از 600 میلیون ریال به خانواده‌های زندانیان این شهرستان پرداخت کرده است.
در این همایش 450 میلیون ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 250 درصد رشد داشته است.

رشت نیازمند اتوبوس
رشت- خبرنگار کیهان: رشت با توجه به میزان جمعیت آن، از نظر تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری جزء فقیرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود.رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت در جلسه این شورا اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل شهری رشت 123 اتوبوس دارد که 3 دستگاه آن غیرقابل تعمیر است و 175 اتوبوس فعال و 25 اتوبوس نیازمند تعمیر هستند و به جرأت می‌توان گفت ناوگان اتوبوسرانی رشت در زمینه تعداد اتوبوس‌ها به جمعیت با توجه به میزان 690 هزار نفری جمعیت ثابت و یک میلیون و 300 هزار نفری جمعیت شناور این شهر، همپای ناوگان اتوبوسرانی شهر یاسوج با 110 هزار نفر جمعیت است و جزء فقیرترین شهرهای کشور از این نظر می‌باشد.