kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴

سرازیر شدن شیرابه زباله‌های آمل به سمت هراز

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در نامه‌ای به استاندار مازندران وضعیت دفن زباله در مناطق بالادست آمل را اسفبار دانست و گفت: زمین دفن زباله به مرز هشدار رسیده و شیرابه‌های آن به سمت رودخانه هراز سرازیر شده است.

خسرو ابراهیم‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر شیرابه‌های خطرناک زباله‌های آمل از ارتفاع 150متری محل دفن زباله، به بستر رودخانه هراز سرازیر شده و موجب مشکلات زیست محیطی برای اهالی پايین دست شده و سلامت مردم را تهدید می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: در صورت برطرف نشدن مشکل و عدم تخصیص اعتبارات دفن بهداشتی زباله به این شهرستان، شورا و شهرداری آمل با سلب مسئولیت قضایی و اداری از جانب خود، ناگزیر خواهد بود. از دفن زباله شهرها و روستاهای همجوار، جلوگیری به عمل آورده که این اتفاق، تنش‌ها و تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
این مسئول در شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه مازندران رتبه اول استان‌های کشور را در بحث گردشگرپذیری دارد و سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر از هموطنان است، اظهار داشت: وعده‌ها برای رفع معضل زباله استان از سوی دولتمردان در حد حرف باقی مانده و هیچ یک از آنها محقق نشده است.
ابراهیم‌زاده از استاندار مازندران خواست مکاتبات جدی درباره بحران زباله استان مازندران با شخص رئیس جمهور داشته باشد تا معضل زباله همه شهرهای مازندران به ویژه آمل یک بار برای همیشه برطرف شود.