kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴

پایان محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی ‌و سایر متهمان

هفدهمین جلسه محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی‌و ١۴ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری میزان، در ابتدای این جلسه متهم صمیمی ‌و وکیل وی به دفاع از اتهامات وارده پرداختند.
در ادامه قاضی از متهم ملکی شمس‌آبادی خواست در جایگاه قرار گیرد.
قاضی خطاب به این متهم گفت: شما ارز را آورده‌اید و فروخته‌اید و دوباره آن را خریده‌اید و اسناد آن وجود دارد اسناد اقتصاد نوین در این‌باره وجود دارد، ما از صرافی‌ها هم پرسیده‌ایم گفتند که ارز‌ها را فروخته‌اید و دوباره خریداری کردید؛ ارز‌هایی را که باید تسلیم پی‌سی‌سی می‌کردید فروخته‌اید و مابه‌التفاوت آن را برداشته‌اید ارز‌ها را از داخل خریده‌اید؛ شما ارز را آوردید چرا فروختید؟ سند حسابداری اقتصاد نوین مشخص است و تفاوت آن نیز مشخص شده است، هم بانک اقتصاد نوین و هم صرافی‌ها این موضوع را تأیید کردند.
متهم شمس آبادى گفت: اگر بحث سوءاستفاده از نرخ ارز وجود داشت براى ١١ میلیون و ٦٠٠ هزار یورو انجام نمى شد، بحث سوءاستفاده از نرخ ارز منتفى است.
وی افزود: هر پولى به زندگى من آمده به‌عنوان تنخواه بوده است، من این وسط کاره‌اى نبودم.
در ادامه وکیل متهم شمس آبادى به دفاع از موکل خود پرداخت.
در ادامه متهم احمدیان در دفاع از خود گفت: من ارتباطی به رقم ۶/۶ میلیارد یورویی ندارم. من اختیار خاصی نداشته‌ام. من هیچ پورسانتی نگرفته ام. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه منفعتی کسب کرده باشم وجود ندارد. دریافت ریال هم با دستور شفاهی صمیمی ‌بوده است.
وکیل مدافع متهم احمدیان نیز به دفاع از موکلش پرداخت.
در ادامه متهم حمزه‌لو مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی ‌در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاع خود. کل دریافتی دنیز ۶۵۹ میلیون یورو بوده است و از این میزان ۳۰۱ میلیون یورو سوئیفت به کشور شده است از این میزان بر اساس اطلاعات بنده تا این لحظه ۱۸۴ میلیون یورو پرداخت شده است.
 وی افزود: خانم شیخ‌الاسلامی در کیفرخواست ادعا کرده است که بنده از طرف بانک‌ ترکیه تحت فشار بوده‌ام و لو رفته بودم. گفته‌اند که من به مشتریانی که کالا وارد می‌کردند کمک کنم. من ابداً در جریان این فعل و انفعالات نبوده‌ام اگر شیخ‌الاسلامی در جریان بوده‌ خودش باید پاسخگو باشند.
در پایان، قاضی با اعلام ختم دادرسی این پرونده گفت: وکلا و متهمین ۱۰ روز وقت دارند لایحه خود را بدهند؛ سعی می‌کنیم رأی مفصلی صادر کنیم تا اجحافی در حق هیچ فردی نشود.