kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
معاون وزیر صمت اعلام کرد:

رفع کمبود لاستیک در کشور از هفته جاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور از رفع مشکل لاستیک در کشور از هفته جاری خبر داد.



عباس تابش، در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه در زمینه  لاستیک، انباشت کالا برای لاستیک‌های وارداتی در گمرک را داشتیم که با مصوبه ستاد اقتصادی دولت در حال ترخیص  است، افزود: از سوی دیگر با نهایی شدن قیمت لاستیک تولید داخل که در سامانه بارگذاری شده و رشد ۱۰ درصدی تولید  در تامین لاستیک کشور مشکلی نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: خودروهای  باری نیز در سامانه مربوطه بارگذاری شده و با حواله راهداری لاستیک با نرخ مصوب به آنها عرضه می‌شود تا بتوانیم مدیریت عرضه و تقاضا را داشته باشیم و اگر عاملان عرضه لاستیک قیمت مصوب را رعایت نکنند عاملیت آنها ابطال خواهد شد و افراد جایگزین معرفی می‌شوند.
وی از تشکیل ۵۶۴ پرونده کلان به ارزش افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان در چهار ماه نخست امسال در ستاد سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندکان و مصرف‌کنندگان خبر داد.
وی این پرونده‌ها را پرونده‌های متعدد صنفی و تولیدی مربوط به  بخش‌هایی مانند فولاد و پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: این پرونده‌ها فقط پرونده‌های کلان هستند یعنی این پرونده‌ها با ارزش یک میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان هستند. وی  با اشاره به  تعیین نرخ  قیمت  سیمان افزود: در مصالح فروشی‌ها  باید هر پاکت سیمان تیپ دو ۵۰ کیلویی پاکتی، ۱۷ هزار و ۵۰۰  تومان عرضه شود که عرضه بالاتر از این میزان بر اساس توافق با بنگاه‌ها و انجمن مربوطه  در صورت گزارش تخلف بازرسان عاملیت آنها ابطال و عامل جایگزین معرفی می‌شود.
تابش بیان کرد: برای پروژه‌های عمرانی و انبوه‌سازان نیز مقرر شد سیمان  تیپ ۲ فله با معرفی‌نامه رسمی هر تن با قیمت ۲۲۰ هزار تومان تحویل صاحبان پروژه‌ها شود.