kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

کوچک‌ترین خطا در دستگاه‌ قضایی قابل اغماض نیست

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه کسی که با ناحق رای صادر کند صلاحیت قضاوت ندارد گفت: نباید دادسراها جولانگاه دلالان شود زیرا ردپای دلالان در مراجع قضایی فساد به دنبال دارد.


همدان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در جمع قضاوت و کارکنان دستگاه قضایی در همدان، گفت: نباید اجازه داد که پای دلالان به دستگاه قضایی باز شود این در حالی است که در کشور قضات شایسته، مستقل و مومن وجود دارد و با فساد مبارزه می‌کنند.
وی تسریع در رسیدگی پرونده‌‌های قضایی و جلوگیری از پاس‌کاری را از نکات مهم و ارزشمند در امر مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: یکی از مصیبت‌های کشور پاس‌کاری است در حالی که دستور قضایی باید شفاف و تکلیف آن مشخص باشد.
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه باید به سلیقه و ابتکاری جدید از روند اضافی دادرسی کاسته و یا حذف شود یادآور شد: آنچه در دستگاه قضایی باید مورد توجه قرار گیرد خروجی دادگاه‌ها است از این رو رای صادره باید محکم، مستدل و متقن باشد.
وی با اظهار گلایه از فرآیند دادرسی در دادگاه‌ها،‌ خاطرنشان کرد: وقتی رای قطعی و متقن صادر شود چه نیازی است که فرجام‌خواهی و پرونده برای بررسی مجدد به شعب مختلف و دیوان عالی کشور ارسال شود.
رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: نباید حب و بغض، جاه و مقام و نفوذ، در رای حاکم تاثیرگذار باشد. گفتنی است در این مراسم از سامانه «ساآب» در راستای ارزشیابی آرای صادره از محاکم بدوی به عنوان طرحی ابتکاری در استان همدان رونمایی شد.