kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹

اطلاع­‌رسانی دقیق رسانه‌­های انقلابی و صداقت مسئولان سدی محکم در برابر جریان تحریف است

آیت‌الله فقیهی می‌گوید ایجاد تردید در مردم مهم‌ترین هدف جریان تحریف است و لذا مهم‌ترین وظیفه رسانه‌های انقلابی را اطلاع‌رسانی دقیق و سریع می‌داند و همچنین حجت‌الاسلام شبستری صداقت مسئولان را عاملی مهم در ناکام ماندن جریان تحریف عنوان می‌کند.

آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، به تبیین سخنان رهبر انقلاب درباره جریان تحریف در کشور پرداخت و گفت: تحریف یکی از ابزارهای دشمنان اسلام در تاریخ اسلام و انقلاب بوده و هدف آنها این است که با ایجاد تردید و تحریف و به وسیله تحریم اراده نظام و ملت اسلامی ایران را متزلزل و نابود کنند.
آیت‌الله فقیهی ابراز داشت: استکبار جهانی به عنوان دشمن خارجی با ایجاد تحریم‎های غیرعادلانه درصدد است که بر اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم تأثیر گذاشته و آنها را نسبت به نظام متزلزل کند، همچنین جریان تحریف به عنوان همراه دشمن در داخل کشور سعی دارد با ایجاد تردید در آرمان‎های انقلاب، روحیه مقاومت، مبارزه و وفاداری مردم را کمرنگ کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: رسانه‌های غربی اخبار واقعی را با اخبار کذب مخلوط می‌کنند تا مردم در تشخیص باطل و همراهی حق دچار تردید شوند؛ از این رو استکبار جهانی با راه‌اندازی جریان تحریم و تحریف در صدد واژگونی نظام است.
وی با ‌اشاره به تحریف واقعیت‌ها از سوی رسانه‌های غربی ابراز داشت: رسانه‌های وابسته به غرب در برابر حقایق سکوت می‌کنند یا اینکه آن را به صورت گزینشی مطرح می‌کنند تا حقایق به صورت وارونه جلوه کرده و در اراده برخی مردم تردید ایجاد شود؛ بنابراین اگر انگیزه مبارزه مردم در برابر دشمنان کاهش یابد، نخواهیم توانست با آنها به مبارزه بپردازیم.
آیت‌الله فقیهی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است، یادآور شد: بعد از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران، رهبر معظم انقلاب با رهنمودهای حکیمانه، این تحریم‌ها را به فرصتی برای افزایش تولیدات داخلی توصیف کردند؛ چنانکه امروز بسیاری از قطعات مورد نیاز کارخانجات در داخل کشور به تولید رسیده است.
وی در بخش دیگر سخنانش بر ضرورت روشنگری خبرگزاری‌های داخلی و انقلابی تأکید کرد و گفت: رسانه‌های داخلی با رصد اخبار و رسانه‌های غربی و با روشنگری دروغ‌ها و شک و شبهه‌های مطرح‌شده، تردید مخاطبان را از بین ببرند و واقعیت‌ها را مطرح کنند.
اطلاع‌­رسانی سریع مانع فعالیت معاندان
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در  مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به تلاش‌های جریان رسانه‌ای معاند داخلی و خارجی برای سلب اعتماد مردم از نظام اسلامی، اظهار داشت: جریان معاند با نظام همیشه به دنبال این است که اعتماد مردم به نظام را از بین ببرد و یا لااقل کمرنگ و تضعیف کند و از هر راه و روش ممکنی به این مسئله دامن می‌زند.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تضعیف اعتماد مردم به نظام، غلط جلوه دادن آمارهای اعلامی از سوی نظام است، گفت: برخی افراد و رسانه‌های معاند به دنبال آن هستند که بگویند این آمارها دروغین و آمارسازی است و واقعیات برای مردم بیان نمی‌شود، می‌گویند که آمار جانباختگان کرونا در ایران بیش از آمار اعلامی است و در سایر زمینه‌ها نیز تلاش می‌کنند که بگویند آمارهای جعلی است و به دنبال سلب اعتماد مردم  از کلیت نظام هستند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان تصریح کرد: گاهی اوقات برخی رفتارهای بعضی از مسئولان به این مسئله دامن می‌زند و مسائلی که پیش می‌آید، به درستی شفاف‌سازی نشده و یا با تأخیر اعلام می‌شود، در صورتی که قبل از اینکه فضای رسانه‌ای را در اختیار دشمن قرار دهیم، باید واقعیات را تا جایی که مخل امنیت کشور نباشد، با مردم در میان بگذاریم.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد که دشمن فضای ذهن مردم را تسخیر کند، افزود: اجازه ندهیم که دشمن از مشکلات کشور سوءاستفاده و سیاه‌نمایی کند، چرا که پس از تسخیر ذهن مردم توسط دشمن و بیان واقعیات، کار با مشکل مواجه می‌شود.