kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

طرح «مقابله با ترال» در خلیج فارس با مشارکت سپاه، دریابانی و شیلات اجرا می‌شود

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از اجرای طرح مقابله با صیدغیرقانونی ترال در خلیج فارس خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت نیروی دریایی سپاه، دریابانی و شیلات استان بوشهر برای حفظ ذخائر آبزیان در برخورد با شناورهای متخلف اجرا می‌شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرتیپ ولی‌الله رضایی‌نژاد با تاکید بر مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر افزود: مرزبانی استان بوشهر با استقرار پایگاه‌های دریابانی در نقاط مختلف ساحلی  و آبهای خلیج فارس از هرگونه تخلف جلوگیری می‌کند که در این راستا به موفقیت‌هایی مهمی دست یافته است.
 فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه «سواحل و خلیج فارس به سبب حضور دائم نیروهای دریابانی برای قاچاقچیان ناامن شده است» تصریح کرد: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر تلاش شبانه‌روزی می‌شود به‌گونه‌ای که سال گذشته از 18 مرحله مقابله با سوداگران مرگ در سواحل خلیج فارس 14 مرحله آن مسلحانه بود.
سردار رضایی‌نژاد از کاهش قاچاق مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و  اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی، تمام سواحل و محورهای استان بوشهر برای قاچاقچیان ناامن شده که در این راستا فعالیت سوداگران مرگ کاهش یافته است.
وی، کاهش قاچاق کالا در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و صید ترال را یکی از روش‌های صید آبزیان در خلیج فارس دانست و افزود: این روش که خسارت جبران‌ناپذیری به ذخائر آبزیان خلیج فارس وارد می‌کند به استثنای ایامی که برای صید میگو آزاد اعلام می‌شود در مابقی فصول سال ممنوع است.
سردار رضایی‌نژاد صید ترال به صورت غیرقانونی را جرم دانست و تاکید کرد: در این راستا یکی از ماموریت‌های دریابانی استان بوشهر برخورد با صید غیرقانونی ترال است.
وی، با بیان اینکه «نیروی دریایی سپاه، یگان حفاظت شیلات و دریابانی طرح مشترک مقابله با ترال در دستور کار قرار دارند» و این طرح در تمام فصول سال برای حفظ ذخائر آبزیان اجرا و با  متخلفان برخورد می‌شود.
 فرمانده مرزبانی استان بوشهر، برخورد با متخلفان صید ترال در خلیج فارس را یکی از درخواست‌های صیادان استان دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف مرزبانی استان بوشهر استیفای حقوق ساحل‌نشینان و مرزنشینان است.