kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

19 میلیون مبتلا، 700 هزار کشته آخرین آمار تلفات کرونا در جهان

برآوردهای آماری از سراسر جهان که «وبگاه ورلد امتر» آن را منتشر می‌کند نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا دیروز و لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به 19 میلیون نفر شده و کل جان‌باختگان نیز از 700 هزار نفر عبور کرده است.


 سرویس خارجی-

در بسیاری از کشورهای جهان «موج دوم کرونا» شروع شده و آمار مبتلایان و فوتی‌ها نیز به سرعت در حال افزایش است. برآوردهای وبگاه «ورلد امتر» نشان می‌دهد تا لحظه تنظیم این گزارش تعداد مبتلایان 18 میلیون و 728 هزار و 654 نفر مبتلا و فوتی‌ها نیز از 704 هزار عبور کرده است. با این سرعت احتمالاً تا شنبه هفته آینده مبتلایان به 20 میلیون و فوتی‌ها نیز از یک میلیون نفر عبور خواهد کرد! در میان کشورهای آلوده به این ویروس، آمریکا با تقریبا 4 میلیون و 918 هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. در این کشور بیش از 160 هزار نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.
بی اعتمادی به رئیس‌جمهور
در آمریکا بر اساس نظرسنجی انجام شده، کمتر از یک سوم مردم این کشور به اظهارات ترامپ درباره همه‌گیری ویروس کرونا اعتماد دارند. در این نظرسنجی که شبکه سی ان ان آن را منتشر کرده، 58 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند به ترامپ در زمینه کرونا اعتمادی ندارند. در مقابل، 51 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که به سخنان «آنتونی فائوچی» رئیس‌موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره کرونا اطمینان دارند. همچنین 55 درصد گفته‌اند که به بیانیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعتماد دارند. 49 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند که به اظهارات فرمانداران ایالت‌ها درباره همه‌گیری کرونا اعتماد دارند.
10 میلیون کرونایی در افغانستان!
وزارت بهداشت افغانستان اما اعلام کرده یافته‌های جدید این وزارت خانه نشان می‌دهد 10 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. «احمدجواد عثمانی»، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان دیروز در یک نشست خبری گفت: «۵/۳۱ درصد از شهروندان افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. طبق یافته‌های جدید وزارت بهداشت افغانستان، شمار تخمینی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد. براساس این گزارش، در کابل ۵۳ درصد کل ساکنان آن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم در منطقه شرق به ۳/۴۲ درصد، در مرکز به ۳/۳۶ درصد، در ولایت‌‌های غربی به ۱/۳۴ درصد، در ولایت‌های شمال‌شرقی به ۴/۳۲ درصد می‌رسد. آمار 10 میلیون مبتلا به کرونا در افغانستان در حالی است که وزارت بهداشت این کشور دیروز در گزارشی اعلام کرده بود تاکنون  ۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر به بیماری کووید19 مبتلا شده‌ و 1294 نفر فوت کرده‌اند.