kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

پاسخ هنرمندان و شاعران ایرانی به کسانی که می‌گفتند «نه غزه، نه لبنان»(اخبار ادبی و هنری)

همایش «غزه تنها نیست» با حضور جمعی از هنرمندان چهارشنبه اول مرداد در حوزه هنری برگزار شد. هنرمندان و اهالی فرهنگ حاضر در این گردهمایی، بیانیه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه و محكوم كردن جنایت رژیم صهیونیستی و حامیانشان امضا كردند.


در این مراسم هنرمندانی چون علیرضا قزوه، نرگس آبیار، مسعود شجاعی طباطبائی، الهام چرخنده، یوسفعلی میرشكاك، رضا میركریمی، فرهاد توحیدی، فرهاد بشارتی، عبدالحمید قدیریان، حبیب‌الله صادقی، رضا اسماعیلی، علی موسوی گرمارودی، مصطفی محدثی خراسانی، محسن نفر و ... حضور داشتند. همچنین، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد و مدیران فرهنگی حاضر در این همایش بودند.
آشنا مشاور رئیس جمهور در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت: من نیز در اینجا حاضر شدم تا پیام تشكر و قدردانی حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی رئیس جمهور كشور را تقدیم جریان‌های هنری كنم كه پاسخ شعاری كه سال‌‌ها پیش عده‌ای گفتند «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» را دادند.
موسوی گرمارودی نیز با انتقاد از جامعه روشنفكری كشور، گفت: امیدوارم جامعه روشنفكری ما، از حوادث غزه كمی شگفت زده شوند و به خودشان بیایند.
نرگس آبیار کارگردان سینما نیز تصریح کرد: هنرمندان وظیفه دارند در آثارشان به موضوع مظلومیت مردم غزه بپردازند و ترس از اینكه اثرشان دیده نشود نداشته باشند.
علیرضا قزوه شاعر انقلاب و دفاع مقدس هم اظهار داشت: اتفاقی كه امروز در غزه می‌افتد تماما شعر است. می‌بینیم كه مردم چطور مقاومت می‌كنند، تونل می‌زنند، موشك می‌سازند و به هر طریقی شده تسلیم نمی‌شوند.
یوسفعلی میرشکاک شاعر هم گفت: به امید روزی كه جهاد، هنر هنرمند باشد.
محسن مومنی شریف در این مراسم سخنرانی کرد و با بیان اینکه رسانه‌های قدرتمند جهان در زیر سلطه تفكر استكبار هستند، گفت: امروز هر هنرمند یك رسانه است و باید دنیا را نسبت به خطری كه در كمینش نشسته، آگاه كند. هنرمندان ثابت می‌كنند غزه تنها نیست.
حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز بیان کرد: می‌بینیم كه كسانی سعی می‌كنند رژیم صهیونیستی و روابط با آن را عادی جلوه دهند و كسانی هم می‌خواهند جنگ را به داخل مرز‌ها بكشانند و داعشیسم و طالبانیسم ایجاد كنند، با این حال امیدواریم صحنه‌های دلخراشی كه به وجود آمده جامعه جهانی را بیدار كند و بدانند دشمن بشریت همان است كه امام خمینی (ره) فرمودند باید از بین برود و محو شود.
محسن نفر، نماینده هنرمندان عرصه موسیقی كه در همایش بزرگ هنرمندان در حمایت از غزه حضور داشت گفت: اگر اشكی از چشمی جاری نشود و ناراحت نباشیم، گام بعدی كه جهاد است اتفاق نمی‌افتد.