kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
آژانس انرژی اتمی درخواست داد

افزایش یک میلیون یورویی بودجه برای نظارت 4 ماهه بر ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران تا 4 ماه آینده به یک میلیون یورو بودجه بیشتر نیاز دارد.


رویترز در گزارشی نوشت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که در پی تمدید چهارماهه توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی به یک میلیون یورو بودجه بیشتر برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای تهران نیاز دارند. این درخواست در 24 جولای به اعضای آژانس ارائه شده است.
در این بیانیه آمده است: «ادامه فعالیت‌ها نیازمند منابع مالی بیشتر برای آژانس است. با فرض اینکه تمام اعضا با اختصاص تمام مبالغ هزینه نشده برای این موضوع موافقت کنند، به یک میلیون یورو دیگر نیاز است.»
آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در پی توافق 6 ماهه میان ایران و غرب با حجم زیادی از کار مواجه شد که با تمدید این توافق تا 24 نوامبر این حجم از کار بیش از پیش افزایش یافته است.
به گزارش تسنیم، یوکیا آمانو در ماه ژانویه اعلام کرد که این سازمان تقریباً تعداد پرسنلی که بر روی برنامه هسته‌ای ایران فعالیت دارند را تقریباً دو برابر کرده است. وی در ادامه درخواست 5/5 میلیون یورو بودجه اضافی کرد که دیپلمات‌ها در ادامه اعلام کردند این مبلغ بدون مشکل خاصی تأمین شده است.
رویترز: