kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
در بیانیه سازمان نظام پزشکی تاکید شد

آمادگی برای اعزام نیرو به غزه

سازمان نظام پزشکی در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی قدس، آمادگی خود را برای اعزام نیروی تخصصی درمانی به غزه اعلام کرد.


در این بیانیه آمده است: «با کمال تاسف رژیم صهیونیستی در بهترین ماه خدا با به خاک و خون کشیدن زنان و جوانان و کودکان و پیران و مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین شادمانی ضیافت الهی را به ضیافت مرگ تبدیل کرده است. زنان و مردان، پیران و کودکان بدون داشتن هیچ‌گونه جرم وگناهی در برابر گستاخی سلاح‌های مرگ‌بار قرار گرفته و جسدهای بی‌جان و سوخته، مدعیان دروغین دفاع از آزادی و حقوق‌بشر را بیش از پیش رسوا نموده است.»
همچنین تاکید شده است: «سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با محکوم نمودن این جنایت هولناک ضد بشری آمادگی کامل خود را درکنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اعزام نیروی تخصصی درمانی و بهداشتی به غزه اعلام می‌کند.»
نامه بیش از 1200 پزشک ایرانی به بان‌کی‌مون
هم‌چنین بیش از 1200 پزشک سازمان تامین اجتماعی با امضای بیانیه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی، به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستانها و مراکز درمانی غزه و اقدامات جنایتکارانه این رژیم نسبت به مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین اعتراض کردند.
پزشکان شاغل در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی با محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی که با تمام اصول انسانی و حقوق‌بشر مغایر است، از دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌‌های بین‌المللی خواستار محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی و شناسایی و محاکمه عاملان این جنایات شده‌اند.
در همین راستا، امروز جمعی از این پزشکان با حضور در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ایران، اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس را محکوم می‌کنند.
پس از پایان این تجمع که با حضور پزشکان با پوشش لباس عزم تشکیل می‌شود، بیانیه‌ امضا شده توسط هزار و 200 پزشک به دفتر نمایندگی سازمان ملل تحویل داده می‌شود.