kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر:

اقدامات شهرداری در حوزه عفاف و حجاب ارزشمند است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش عملکرد شهرداری در حوزه بانوان بسیار ارزشمند و قابل قبول است، گفت: شهرداری با وجود آنکه از نظر قانونی وظیفه‌ای در این زمینه ندارد، اما در حوزه حجاب و عفاف و توجه به بانوان اقدامات خوب و ارزشمندی انجام داده است.


حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی افزود: گزارشی که شهرداری در حوزه عفاف و حجاب ارائه داد هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی بسیار خوب و ارزشمند بود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به لحاظ قانونی وظیفه‌ای در این حوزه ندارد، افزود: شهرداری به لحاظ اخلاقی اقداماتی انجام داده که به نوبه خود کم‌نظیر و قابل تقدیر است.
ناصحی به مجموعه‌های شهربانو اشاره و بیان کرد: این مکان‌ها ویژه بانوان است و شهرداری توانسته امکانات فرهنگی، هنری، دینی، ورزشی و... را در این مکان‌ها رشد  دهد و بانوان را از این امکانات بهره‌مند کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: در سراهای محله نیز جلسات ویژه بانوان برگزار می‌شود و انصافا اقدامات شهرداری مورد تقدیر است.
وی همچنین درباره شایعات اخیر پیرامون جداسازی زن و مرد در شهرداری تهران گفت: شهردار تهران در نمازجمعه به نکته قابل قبولی اشاره کرد و آن هم به معنای جداسازی خانم و آقایان نبود، بلکه نظر ایشان این بود که منشی و مسئول دفتر مدیران مرد، خانم نباشند چرا که این خانم مجبور است تا دیروقت و در خارج از وقت اداری در سازمان بماند که این موضوع ممکن است برای یک خانم با توجه به مسئولیت‌هایی که در خانواده دارد مشکل‌ساز شود.
ناصحی با بیان اینکه ما در شهرداری مدیران کل خانم هم داریم، اضافه کرد: برای مدیران خانم هم استخدام مسئول دفتر مرد ممنوع است.
وی تصریح کرد: این موضوع به معنای جداسازی زن و مرد نیست و بد برداشت شده و رسانه‌ها هم منصفانه قضاوت نکردند.
تفکیک جنسیتی در کار نیست
ابوالفضل قناعتی نیز با اشاره به شایعاتی که درخصوص شهرداری تهران مبنی بر تفکیک جنسیتی مطرح شده است، گفت: عده‌ای به دنبال سیاه‌نمایی هستند.
وی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه بحث تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران ایجاد نشده است، گفت: فقط فضا را برای خانم‌ها آرام کرده‌ایم تا بهتر بتوانند فعالیت کنند و راندمان کاری آنها بالا برود.
قناعتی با بیان اینکه خانم‌ها از انجام این کار بسیار راضی هستند، گفت: تصمیم‌گیری شهردار تهران بسیار خوب و مقتدرانه بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید محرم و نامحرم از یکدیگر فاصله بگیرند، گفت: حرکت قالیباف مناسب و عالی بوده و این موضوع باید قبل‌تر از اینها انجام می‌شد باید دامنه این کار در دولت و سایر سازمان‌ها هم گسترش
یابد.
فرشته روح‌افزا عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز با اشاره به لزوم سالم‌سازی فضای کار زنان  و مردان در جامعه گفت: مخالفت با جداسازی فضای کار زنان و مردان مخالفت با قوانین اسلام است.
این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، افزود: از موضوعاتی که همواره در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است جلوگیری از اختلاط و حدود محارم است سالم‌سازی محیط کار اقدامی است که باید سال‌های سال در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شد و این موضوع از مطالبات جدی زنان جامعه ما است.
روح‌افزا  تصریح کرد: در مصوبات شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز این موضوع از تمام دستگاه‌ها خواسته شده است که اختلاط را در محیط‌کاری خود از بین ببرند چرا که اختلاط و در کنار هم بودن زن و مرد در محیط کار به مدت طولانی آرامش روانی زن را از بین می‌برد. وی افزود: زنان قطعا در محیطی که کاملا زنانه است راحت‌تر می‌توانند رفتار کنند در حالیکه در جلوی مردان نامحرم مدام باید به صورت حساب شده رفتار کنند و مراقب رفتار خود باشند و بنابراین حضور زنان در محیط‌های مختلط نه تنها به معنی آزادی دادن به زنان نیست بلکه آنها را محدود می‌کند.