kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
معاون کمیته امداد خبر داد

با همت مردم خیرخواه، همه یتیمان حامی دارند

معاون کمیته امداد گفت: 26 هزار خانواده دارای سرپرست زندانی که در مجموع 75 هزار عائله دارند، از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند.


علی‌محمد ذوالفقاری با اعلام اینکه در ایام شهادت امام علی(ع) برای حدود 30 هزار یتیم، حامی پیدا شد، افزود: اکنون یتیم فاقد حامی نداریم.
وی با اشاره به کمک 250 میلیارد تومانی حامیان به ایتام در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این مبالغ به حساب ایتام واریز شد اما در بسیاری از موارد به  دلیل وجود مخارجی همچون کرایه‌خانه و تعداد زیاد اعضای خانواده، جوابگوی نیازهای آنان نیست.
ذوالفقاری با اشاره به جمعیت حدود 2 میلیون و 500 هزار نفری زنان سرپرست خانوار در کشور، ادامه داد: اکنون یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار به علت فوت سرپرست، طلاق، متارکه و یا زندانی بودن سرپرست، تحت پوشش این نهاد قرار دارند که دارای مشکلات زیادی هستند و تعدادی از آنان برای اداره زندگیشان اشتغال هم دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بیش از 6 میلیون سالمند در کشور وجود دارد که بیش از 5 میلیون نفر از آنان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که تعداد زیادی از آنان در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: 40 هزار سالمند تحت پوشش این نهاد، زمین‌گیر و یا دارای زخم بستر و مشکلات جسمی و حرکتی هستند که خودشان قادر به کار نیستند و توسط اطرافیانشان مدیریت می‌شوند.
ذوالفقاری با بیان اینکه جمعی از سالمندان تحت حمایت این نهاد، غیر از کمک‌های کمیته امداد امام(ره) و یارانه‌ای که از دولت دریافت می‌کنند، حمایت دیگری ندارند، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن سن در جامعه، یکی از مشکلات پیش‌رو، افزایش نیازمندان سالمند در جامعه است.
وی با بیان اینکه اکنون 26 هزار خانواده دارای سرپرست زندانی تحت پوشش این نهاد قرار دارند، ادامه داد: این خانواده‌ها 75 هزار نفر عائله دارند که تحت حمایت این نهاد هستند.