kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

2 دستگاه اتوبوس مسافربری در سیستان و بلوچستان طعمه آتش شد

دو دستگاه اتوبوس مسافربری برون شهری طی دو حادثه جداگانه در محورهای شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان و به فاصله چند ساعت به دلیل نقص فنی دچار حریق شدند و در آتش سوختند.


به گزارش خبرگزاری مهر از زاهدان، فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان درباره جزئیات این سانحه گفت: چهارشنبه گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری با تعداد 10 مسافر در محور زاهدان- خاش دچار آتش‌سوزی شد که خوشبختانه تلفات جانی در برنداشت.
سرهنگ ایوب شرافتی افزود: این اتوبوس در 37 کیلومتری محور زاهدان- خاش از ناحیه موتور دچار آتش‌سوزی شد و به رغم تلاش نیروهای امدادی اما در زمانی کوتاه به تلی از خاکستر تبدیل شد.
در همین حال فرمانده پلیس راه جنوب استان نیز از آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس برون شهری در محورهای جنوبی استان خبر داد و گفت: مقارن ساعت 21 چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس برون شهری که از چابهار عازم شهرستان ایرانشهر بود دچار آتش‌سوزی شد. سرهنگ محمدرضا کورسی افزود: این اتوبوس مسافربری با تعداد 35 مسافر در 40 کیلومتری ایرانشهر دچار حریق شد که با اقدام به موقع راننده جان تمامی سرنشینان نجات داده شد.
فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان درباره علت این آتش‌سوزی گفت: آتش‌سوزی دو اتوبوس در ابتدای سال جاری در محورهای مواصلاتی استان موجب شد تا تعدادی از کارشناسان راهور برای بررسی دقیق این موضوع به این استان سفر کنند که نتیجه این سفر به منظور کنکاش در خصوص چرایی این حوادث نشان داد که کارخانه‌های سازنده به طور 100 درصد مقصر هستند.
از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 4 اتوبوس برون شهری در محورهای شمالی و جنوبی استان به دلیل نقص فنی دچار حریق شده و در آتش سوختند.