kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

اخبار کوتاه


رفع مشکل ثبت‌نام بیمه سلامت روستائیان
سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی از حل مشکلات مربوط به ثبت‌نام بیمه‌شدگان روستایی، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر خبر داد و اظهار کرد: از 29 تیرماه این امکان فراهم شده است تا این افراد که تعداد آنها به 415 هزار نفر می‌رسد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

هوشیاری یک شهروند سارق را به دام انداخت
سارق سابقه‌داری در محله محمودیه تهران با گزارش به موقع یک شهروند به دام افتاد.
این سارق که مدتی بود به خاطر سرقت یک خودروی شاسی بلند در تجریش تحت تعقیب بود با یک تماس شهروند با پلیس به دام افتاد. این شهروند ساکن محله محمودیه در تماس با پلیس 110 اعلام کرد که یکی از همسایه‌ها که مظنون به سرقت است یک خودروی سواری شاسی بلند با پلاک مخدوش  را در پارکینگ مجتمع پارک کرده است.
پلیس بلافاصله با اطلاع از مشخصات این خودرو وارد عمل شد و سارق را که به کمک همسرش در حال فرار بود دستگیر کرد.

احداث چند خط ویژه بی‌آر‌تی در تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تکمیل شبکه خطوط ویژه و اتوبوس‌های بی‌آر‌تی پایتخت تا سال آینده خبر داد.
سیدجعفر تشکری‌هاشمی به مهر گفت: احداث 5 خط ویژه جدید اتوبوس و همچنین چند خط جدید اتوبوس‌های تندرو در تهران در دستور کار است که تلاش می‌شود تا سال 94 تکمیل شود.
افراد بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال از دریافت یارانه محروم خواهند شد
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، از محدودیت خدمات دولتی برای افراد بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال در سال آینده خبر داد.
علی باقرزاده با تاکید بر محدودیت خدمات دولتی برای بی‌سوادان 10 تا 49 ساله خاطرنشان کرد:‌ افراد بی‌سوادی که تا سال 94 در دوره‌های سوادآموزی شرکت نکرده باشند جزو بی‌سوادان گروه هدف 10 تا 49 ساله خواهند بود و خدمات دولتی همانند اخذ مجوز فعالیت‌های اقتصادی، گرفتن یارانه و... برای آنان توأم با محدودیت خواهد بود.

افزایش 10 تا 13 درصدی مالیات پزشکان
رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه کمترین رشد مالیاتی برای متخصصان داخلی، اطفال، پزشکان عمومی، ماماها و داروخانه‌ها خواهد بود، میزان رشد مالیاتی برای این گروه را بین 10 تا 13 درصد اعلام کرد. زالی تصریح کرد: هرچه از مراکز استان به سمت شهرهای کوچک‌تر حرکت می‌کنیم، درصد افزایش مالیات با فرآیند کاهش مواجه است.

بیمه دندانپزشکی کودکان در انتظار تصویب
مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب ارزش نسبی خدمات دندانپزشکی در شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن بیمه دندانپزشکی باید ارزش نسبی این خدمات به تصویب هیئت دولت برسد.