kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

استان البرز در بخش بهداشت و درمان بسیار فقیر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: می‌توان از البرز برای نشان دادن چهره واقعی بی‌عدالتی در بهداشت و درمان و ناکارآمدی نظام درمان یاد کرد زیرا این استان در بخش‌های یاد شده بسیار فقیر است و مردم در رنج هستند.


به گزارش خبرگزاری مهر از کرج، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در راس هیئتی به منظور نظارت بر روند اجرای طرح تحول نظام سلامت و پیگیری مشکلات و مطالبات در این حوزه میهمان اعضای تیم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز بود.
بازدید از بیمارستان‌های امام علی(ع)، بیمارستان کمالی، بیمارستان مدنی و بازدید از زمین پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در برنامه‌های کاری وزیر بهداشت در استان البرز قرار داشت که حدود دو ساعت به طول انجامید.
پس از این بازدید وزیر بهداشت در نشست هم‌اندیشی با مسئولان استان البرز گفت: اگر از استان سیستان و بلوچستان به عنوان نماد محرومیت در حوزه بهداشت و درمان یاد می‌شود متاسفانه وضعیت استان البرز نامناسب‌تر است و اگر در بحث سخت‌افزاری به البرز توجه شود به طور قطع چهره استان تغییر خواهد کرد.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان استقبال می‌شود، اعلام کرد: زیرساخت‌های البرز مناسب نیست و متاسفانه مردم آن بر زیر پوسته خوشرنگ استان فقر هستند و با وجود این امر برای حضور بخش خصوصی باید احتیاط شود زیرا ممکن است در آینده به مردم آسیب وارد شود.
وی با بیان اینکه برای کمبود بخش‌های دولتی می‌توان از سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی بهره گرفت، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسب باشد سرمایه‌گذار متعددی در این بخش ورود خواهد کرد زیرا یکی از الزامات در استان البرز ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه بخش‌های دولتی است.