kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

اخبار کوتاه اجتماعی


 
  گلایه تعزیرات از بی‌تفاوتی به تقلب در کسب
تسنیم- سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: بارها از اتحادیه‌ها، استاندارد و شبکه بهداشت خواسته‌ایم تخلفات مربوط به تقلب در کسب را گزارش کنند اما پرونده‌های ارجاعی نسبت به موارد ارتکابی بسیار ناچیز است.
ابتلای ۴ مددکار به کرونا در گرمخانه‌های تهران
تسنیم- مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: هیچ یک از مددجویان ما در گرمخانه های تهران به کرونا مبتلا نشده اند و از این حیث در وضعیت سفید قرار داریم اما تست چهار نفر از مددکاران مثبت بوده است البته لازم نیست گرمخانه را قرنطینه کنیم چراکه از سایر مددکاران تست گرفته شده است و چهار مددکار مذکور در قرنطینه خانگی به سر می برند.
آزمون «استعدادهای درخشان» در 27 تیر برگزار می‌شود
شبکه خبر- رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در روز جمعه ۲۷ تیرماه گفت: این آزمون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ۹صبح روز جمعه برای ورودی پایه هفتم و در ساعت ۱۴ همان روز برای پایه دهم برگزار خواهد شد.
انهدام باند سارقان و فروشندگان گوشی‌های سرقتی
پایگاه خبری پلیس- معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران از دستگیری چهار عضو باند سارقان، مالخران و فروشندگان گوشی های سرقتی خبر داد و گفت: با کشف 20 فقره سرقت متهمان روانه زندان شدند.  
اهدای 4 عضو دانش‌آموز 12 ساله
فارس- اعضای بدن پریسا گنجی دانش‌آموز 12 ساله ساکن شهرستان انار از توابع کرمان که چند روز پیش در سانحه تصادف، دچار مرگ مغزی شد با موافقت خانواده وی برای پیوند به چهار بیمار نیازمند عضو به تهران و شیراز فرستاده شد.
بامداد مرگبار در بزرگراه‌های پایتخت
ایسنا- رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ دوتن در جریان وقوع دو حادثه رانندگی بامدادی در پایتخت خبر داد و گفت: یک دستگاه سواری تیبا در حال حرکت در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت بود که در محدوده شیخ بهایی راهور به علت بی توجهی به جلو با قسمت عقب یک دستگاه تریلر برخورد کرد و سرنشین سواری تیبا که خانمی حدودا ۷۰ ساله بود در دم جان خود را از دست داد. در حادثه دوم در مسیر غرب به شرق بزرگراه بابایی در محدوده شهرک شهید بهشتی گلگیرجلوی یک دستگاه کامیون ولوو در حال حرکت با قسمت عقب یکدستگاه سواری ال۹۰ برخورد کرد و همین موضوع منجر به انحراف خودروی سواری از مسیر اصلی خود شد. به دلیل اینکه راننده کمربند ایمنی خود را نبسته بود، از پنجره ماشین به بیرون پرتاب شده و به دلیل برخورد سرش با گاردریل جان خود را از دست داد.
بهشت زهرا حداکثرتا ۵ سال دیگر پر می‌شود
شهرداری تهران- مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: بهشت زهرا حداکثر سه سال تا پنج سال آینده پر می‌شود و یکی ازکارهای خوب مدیریت شهری این است که یک مشاور خبره اخذ کرده ایم و در صدد هستیم که مکان‌های جدید را برای آرامستان در شهر تهران پیش بینی کنیم.
اعلام زمان جدید برگزاری آزمون‌ دکتری
و کارشناسی ارشد
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کنکور دکتری روز نهم مردادماه و کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه برگزار می‌شود. زمان برگزاری سایر کنکورها از جمله آزمون سراسری (۳۰ و ۳۱ مردادماه)، کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته (هر دو ۱۴ شهریورماه) تغییر نمی‌کند.