kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

کشف 6/6 تن انواع مواد مخدر در ۲ استان کشور

نیروهای انتظامی استان‌های سیستان و بلوچستان و سمنان طی عملیات‌های جداگانه‌ای 6 هزار و 619 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

در همین رابطه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف 5 هزار و 128 کیلوگرم  انواع موادمخدر در جنوب شرق کشور خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری‌، گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در پی پایش دقیق اطلاعاتی اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر به سرنخ‌هایی از قاچاق یک محموله سنگین مواد مخدر در شهرستان ایرانشهر دست یافتند.
وی افزود: ماموران انتظامی ایرانشهر با همکاری تیم‌هایی از یگان تکاوری پس از چندین روز کار اطلاعاتی سه تیم از اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر را در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر از مناطق مرزی استان در مسیرهای فرعی این شهرستان با پنج دستگاه خودرو وانت و سواری شناسایی و در سه عملیات مجزا زمین‌گیر کردند.
وی تصریح کرد: در این عملیات‌ها که با درگیری مسلحانه با قاچاقچیان همراه بود ضمن دستگیری سه قاچاقچی، توقیف دو دستگاه زانتیا، دو  دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت تویوتا در مجموع سه هزار و ۸۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک به همراه مقادیری سلاح و مهمات جنگی کشف شد.
وی بیان کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در ۷۲ ساعت گذشته با ۴۲ عملیات پلیسی در شهرهای مختلف استان ضمن دستگیری هشت قاچاقچی، ۳۰ خرده فروش، توقیف ۱۲ دستگاه خودرو؛ ۹۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و هشت قبضه سلاح جنگی و سلاح شکاری به همراه مقادیری مهمات مربوطه کشف کردند.
وی همچنین  از متلاشی شدن یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در شهرستان ایرانشهر و کشف یک هزار و ۱۲۸کیلوگرم تریاک خبر داد.
قنبری‌، اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با یک‌سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط یک باند حرفه‌ای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان ایرانشهر دست یافتند.
وی بیان کرد: ماموران انتظامی ایرانشهر با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند سرانجام ساعت چهار بامداد دیروز قاچاقچیان را در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر با دو دستگاه زانتیا و وانت تویوتا در مسیر خاش- ایرانشهر ردزنی و به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که خود را در یک قدمی پلیس گرفتار می‌دیدند محموله مواد مخدر را در یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای حاشیه شهر ایرانشهر پارک و با استفاده از تاریکی شب به سمت نخلستان‌ها متواری شدند.
وی اظهار داشت: پلیس با محاصره محل وارد عمل شدند و در بازرسی از خودروهای پارک شده در حیاط این منزل، یک هزار و ۱۲۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان سمنان هم از کشف یک هزار  و 491  کیلو و 500  گرم مواد مخدر در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان طی سه  ساعت درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ خبر داد.
سرتیپ «عبداله حسنی» گفت: با تلاش و پیگیری‌های اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرنخ‌هایی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر توسط اعضای یک باند مسلح از شرق به مناطق مرکزی و پایتخت کشور به دست آمد.
وی افزود : پس از اقدامات اطلاعاتي گسترده و شبانه‌روزي بر روی فعالیت‌های اعضای این باند مشخص شد این انتقال در قالب یک کاروان و با اسکورت چند خودرو مسلح انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد کارشناسی و بررسی تمامی جوانب امر، هماهنگی‌های لازم با پلیس سیستان و بلوچستان برای اجرای عملیات منسجم و مقتدرانه نیز به عمل آمد.
به گفته سردار حسنی، با آغاز عملیات و هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، زانتیای حامل بار در محور خاش- ایرانشهر شناسایی و دستور ایست پلیس به خودرو مورد نظر صادر شد.
وی از فرار راننده زانتیا از صحنه و اجرای طرح مهار و تعقیب و گریز خبر داد و افزود: خودرو پس از طي مسافتي متوقف شد که در همین اثنا سرنشینان آن به سوی ماموران پلیس تیراندازی که درگیری مسلحانه با قاچاقچیان آغاز شد.
حسنی‌، گفت: آتش پرحجم ماموران پلیس در این درگیری‌، سوداگران مرگ را مجبور به آتش زدن خودرو و فرار از صحنه عملیات کرد.
وی از مهار آتش توسط ماموران پلیس و کشف یک هزار و 400 کیلوگرم سوخته تریاک و 91 کیلو و 500 گرم تریاک از خودرو خبر داد و گفت: در این عملیات یکی از قاچاقچیان نیز در صحنه درگیری، دستگیر شد.