kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

اخبار کوتاه اجتماعی



 وقوع ۱۲۰۰ فقره آتش‌سوزی جنگلی و مرتعی
در کشور و بازداشت 40 نفر
ایسنا- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درصدی از این آتش‌سوزی‌ها از نظر ما مشکوک است و تاکنون نیز ۴۰ نفر از عوامل آتش‌سوزی‌ها - چه سهوی و چه عمدی- دستگیر شده‌اند.
 رفع مشکل سامانه ثبت‌نام مدارس
خبرگزاری صداوسیما- رئیس‌مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش از رفع مشکل سامانه ثبت‌نام مدارس خبر داد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای دریافت کارنامه فرزندان خود و ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند.
حذف دادسرا در ۵۰ شهرستان با هدف صرفه‌جویی در بودجه
معاون نظارت دادستانی کل کشور گفت:‌ این معاونت سال گذشته از طریق نظارت الکترونیکی آنلاین، تعداد پرونده‌های وارده به هر یک از دادسراهای سراسر کشور را به تفکیک بررسی کرد و به این نتیجه رسید که حدود ۵۰ شهرستان از شهرستان‌هایی که دادسرا در آنها تشکیل شده، به لحاظ تعداد کم پرونده‌های وارده، ظرفیت تشکیل دادسرا را ندارد. دادستان کل کشور از رئیس‌قوه قضائیه درخواست کرد که دادسرا در حدود ۵۰ شهرستان حذف شوند و دادگاه‌های شهرستان در آن مناطق با روش دادگاه بخش، به پرونده‌ها رسیدگی کنند.
جایگاه پنجم ایران
در تولید علم طب سنتی و گیاهان دارویی در دنیا
فارس- بر اساس گزارشی در مجله اتنوفارماکولوژی در زمینه علم‌سنجی و وضعیت تولید دانش در حوزه داروشناسی بومی، طب سنتی و گیاهان دارویی، ایران در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸، جایگاه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است.
 ثبت تخلف برای تاکسیرانان بدون ماسک
در پایتخت
معاون نظارت و امورمناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: روزانه بیش از ۴۰ تیم عملیاتی نیز پایانه‌های تاکسیرانی و تاکسی‌های گردشی شهر تهران را تحت رصد دارند که دستور اجرایی این تیم‌ها بر مبنای ارشاد و تذکر‌های لسانی به تاکسیرانان و مسافران است که در صورت مقاومت یا اجرا نشدن طرح الزام استفاده از ماسک از سوی تاکسیران، منجر به اعمال ثبت تخلف برای وی خواهد شد.
* تمام بیمارستان‌های تهران موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شدند
فارس- معاون درمان وزیر بهداشت در نامه‌ای به رؤسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در تمام بیمارستان‌های تهران شد.
 پاییز و زمستان امسال را
باید بدون واکسن طی کنیم
خبرگزاری صداوسیما- رئیس‌ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: باید بدانیم واکسن‌هایی که در عرصه جهانی در حال ساخت است بعید است به پایان پاییز امسال برسد و ما باید امسال، پاییز را پاییز پرخطر این ویروس سرمادوست بدانیم و بدون پشتوانه به واکسن و با استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری شرایط را طی کنیم.
 استاندار: اگر وضعیت تهران به بحران برسد
 کنترل آن بسیار دشوار می‌شود
ایسنا- استاندار تهران استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تجمعات را بیشترین عامل شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: اگر چنانچه وضعیت تهران به بحران برسد، کنترل آن بسیار دشوار خواهد شد.