kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

کشف ۷ تن ماهی در جزیره کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، از توقیف دو لنج صیادی در آب‌های کیش خبر داد و گفت: از این لنج‌ها هفت و نیم تن از انواع ماهی به ارزش شش میلیارد ریال کشف شد.


  کیش- خبرنگار کیهان:

 سرهنگ «علی‌اصغر جمالی» افزود: خدمه این لنج‌های توقیف شده اقدام به صید گونه‌های مختلف ماهی کرده بودند که در این ارتباط هفت نفر دستگیر شدند.
وی ادامه داد: لنج‌های صیادی به همراه ناخدا و ملوانان جهت سیر مراحل قانونی به اسکله صفین ارجاع داده شدند که در بررسی از لنج علاوه بر گونه‌های مختلف ماهی، بیش از ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف و ضبط شد.
 جمالی هدف اصلی این اقدام را مقابله و پیشگیری از صید غیرمجاز و قاچاق سوخت دانست و اظهار داشت‌: این افراد پس از جمع‌آوری به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آبهای مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت و ماهی‌ها به شناورهای خارجی می‌کردند که با اقدام قاطع دریابانی کیش مواجه شدند.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: بیشتر لنج‌ها اقدام به صید غیرمجاز ماهی‌های صید ممنوع می‌کنند و علاوه بر آن سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می‌شود را با هدف درآمد نامشروع و سودجویی به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می‌کنند.