kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
وزارت صنعت:

مشکلی در تامین ماسک وجود ندارد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد مشکلی در تامین ماسک مورد نیاز مردم وجود ندارد.

محمدرضا کلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهار داشت: ‌با توجه به میزان تولید ماسک در کشور به خصوص تولید صنفی اصناف و بسیج اصناف که نسبت به تولید ماسک قابل شستشو اقدام مستمر دارند، مشکلی برای تامین ماسک مورد نیاز مردم نخواهیم داشت و ماسک قابل شستشو با نرخ حمایتی، 1500 تومان است.
همچنین جمشید گلپور؛ دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صمت گفت: متانول (الکل) قبل از کرونا روزانه به میزان 170 هزار لیتر تولید می‌شد و اکنون تولید آن به 300 هزار لیتر در روز افزایش یافته است. همچنین پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه فقط 200 هزار عدد ماکس تنفسی در کشور تولید می‌شد که با شیوع ویروس کرونا تولید این کالا 11 برابر افزایش یافته و به روزانه 2 میلیون و 300 هزار عدد افزایش یافته است.
وی با‌ اشاره به افزایش 30 برابری تولید ماسک N95 در کشور افزود: تولید این ماسک در کشور قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه فقط پنج هزار عدد بود که در حال حاضر به 145 هزار عدد در روز رسیده است.
دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صمت اظهار داشت: تولید مواد ضدعفونی‌کننده از 50 هزار لیتر در روز به 400 هزار لیتر افزایش یافته و بر این اساس تولید این کالا بعد از شیوع کرونا نسبت به قبل 8 برابر افزایش یافته است. دستکش طبی پیش از شیوع کرونا روزانه دو میلیون عدد تولید می‌شد که تولید آن اکنون بیش از دو برابر افزایش یافته و به چهار و نیم میلیون عدد در روز رسیده است.
گلپور افزود: ‌تولید لباس یکسره (کاورال) بیش از 860 برابر و شیلد محافظ صورت یک‌هزار برابر نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه 330 هزار تن مایع دستشویی در کشور تولید می‌شد که اکنون تولید روزانه آن به 450 هزار تن افزایش یافته است. به عبارتی تولید این محصول بهداشتی 36 درصد بیشتر شده است. تولید صابون نیز 33 درصد افزایش یافته و از 180 هزار تن در روز به 240 هزار تن رسیده است.