kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
در جلسه غیرعلنی امروز ارائه می‌شود

گزارش ظریف از وین6 به نمایندگان مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از حضور وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی امروز خبر داد. قرار است در این جلسه گزارشی از مذاکرات وین6 ارائه شود.


بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه روز گذشته این هیئت، گفت: جلسه هیئت رئیسه مجلس با حضور رئیس مجلس و دیگر اعضای این هیئت برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه لاریجانی گزارشی از بحران غزه و وضعیت کشتار مسلمانان در این منطقه توسط رژیم صهیونیستی را به اعضای هیئت رئیسه ارائه داد و گفت که وضعیت در غزه به گونه‌ای است که از لحاظ دارو و غذا برای مردم مشکلاتی ایجاد شده که نیازمند رسیدگی است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: در بخش دیگری از جلسه، رئیس مجلس گزارشی از روند برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی که امروز در تهران برگزار می‌شود به اعضای هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد.
نعمتی با بیان اینکه لاریجانی در این جلسه بر نقش پارلمان‌های کشورهای اسلامی برای حل بحران غزه تاکید کرده است، گفت: رئیس مجلس در این جلسه گزارشی از وضعیت کنونی اوضاع عراق به اعضای هیئت رئیسه مجلس ارائه کرد.
وی ادامه داد: در جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس مقرر شد محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان فردا و به دعوت هیئت رئیسه پارلمان در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافته و گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اعضای 5+1 به نمایندگان ارائه کند.
به گزارش تسنیم، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نشست غیرعلنی مجلس برای ارائه توضیحات وزیر خارجه از روند مذاکرات هسته‌‌ای، امروز از ساعت 11/30 آغاز می‌شود و مجلس تا پیش از این و از ساعت 8 صبح جلسه علنی دارد.
گفتنی است نمایندگان مجلس پیش از این بارها نسبت به عدم اطلاع دقیق مجلس از روند مذاکرات هسته‌ای گله کرده و اعلام کرده‌اند که توافق احتمالی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.