kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

مجوز ورود خودروهای عراقی به ایلام صادر شد

استاندار ایلام از صدور مجوز ورود خودروهای عراقی به ایلام خبر داد.


محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در دیدار با رئیس گمرکات کشور که اخیرا روی داد مقرر شد خودروهای عراقی از این پس در استان ایلام تردد داشته باشند و به مرکز استان نیز رفت و آمد کنند.
وی گفت: در دیدار با رئیس گمرکات کشور برای افزایش امکانات و محوطه گمرک مرز مهران تاکید شد و وی قول مساعد داد که امکانات و تجهیزات گمرک مرز مهران با توجه به بالا بودن سطح صادرات و مراودات ارزی افزایش یابد.
وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن سطح مبادلات اقتصادی و تجاری در مرز مهران، افزایش امکانات و تجهیزات این مرز بسیار ضروری به نظر می‌رسد و این امر نیز سبب شد تا اعتباراتی برای افزایش سطح تجهیزات و امکانات گمرک مهران اختصاص یابد.
مروارید افزود: در این دیدار مقرر شد برای افزایش مبادلات اقتصادی و تسریع در روند ورود و خروج کالا از مرز مهران تمهیداتی اندیشیده شود.
وی گفت: صدور مجوز تردد خودروهای عراقی در استان ایلام می‌تواند در افزایش توریسم در داخل استان و ورود اتباع عراقی به استان بسیار موثر باشد.
ایلام به عنوان استانی که در آن طرح اقتصاد مقاومتی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود معرفی شده است.
مروارید از اجرای آزادراه ایلام- کربلا که قسمتی از آزادراه بزرگ تهران- کربلاست خبر داد و گفت: مقرر شده است پیگیری‌ها و مطالعات لازم برای اجرای این آزادراه در استان ایلام در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق فروش اوراق مشارکت و فاینانس انجام شود.